سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شستن منظم دست‌ها راهی مؤثر برای پیشگیری از سرماخوردگی

کارشناس امور خدمات بستری و سرپایی سازمان غذا و دارو، بر اهمیت رعایت نکات بهداشتی به عنوان یکی از مؤثرترین روش‌ها برای جلوگیری از انتقال ویروس سرماخوردگی تأکید کرد.

الناز ذوقی در بررسی روش‌های پیشگیری و درمان سرماخوردگی گفت: شستن منظم دست‌ها با آب و صابون معمولی، یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین راهکار‌ها برای جلوگیری از گسترش عفونت‌های ویروسی مانند سرماخوردگی است.

وی افزود: سرماخوردگی با علائم مختلفی ظاهر می‌شود و بیش از ۱۰۰ نوع رینوویروس، عامل اصلی آن هستند. کودکان زیر شش سال به طور میانگین شش بار در سال سرما می‌خورند و امکان ابتلا به سرماخوردگی در طول عمر ده‌ها بار برای هر فرد وجود دارد.

ذوقی همچنین به اهمیت شستن دست‌ها اشاره کرد و گفت: دستان فرد مبتلا به سرماخوردگی منبع اصلی ویروس هستند که پس از تماس با مخاطات چشم، بینی یا دهان به دیگران منتقل می‌شود. شستن دست‌ها به مدت ۱۵ تا ۳۰ ثانیه با آب و صابون، یا استفاده از ضدعفونی‌کننده‌های پایه الکل، می‌تواند از انتقال ویروس جلوگیری کند.

وی در ادامه توصیه کرد که والدین به کودکان خود آموزش دهند تا پیش از غذا خوردن و پس از عطسه یا سرفه، دست‌های خود را بشویند و هنگام عطسه یا سرفه، از دستمال یا آرنج خم‌شده برای پوشاندن دهان استفاده کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۱ مهر ۱۴۰۳
فایده ای نداره چون همه دستگیره درها کثیفن