سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیمه کارگران ابزار وصول مطالبات تامین اجتماعی نیست

معاون دادگستری استان کرمان گفت: بسیاری از اعتراضات کارگری ناشی از برخی رویه‌های غیر قانونی یا سلیقه‌ای بعضی از مدیران بنگاه‌ها یا سازمان‌ها است.

سید مهدی قویدل در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: این که تامین اجتماعی مطالبات و حق و حقوق کارگران بویژه بیمه کارگران را ابزاری برای وصول مطالبات خود از بنگاه‌های اقتصادی قرار می‌دهند، و این باعث نارضایتی منجر به تجمع و اعتراض کارگران شده است به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.


قویدل اظهار داشت: این اقدام از منظر حقوقی و قضایی کاملا" غیر قانونی بوده و اجازه نمی‌دهیم که سازمان‌های دولتی و غیر دولتی حقوق کارگران زحمتکش را اهرم جهت وصول مطالبات خود نمایند.


وی افزود: قطعا" بستر‌های قانونی وصول مطالبات سازمان تامین اجتماعی فراهم است و اینکه ضرورت دارد متقابلا" نیز واحد‌های تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی نسبت به پرداخت حق و حقوق تامین اجتماعی نیز اقدام کنند تا از این گروکشی ناعادلانه و غیر منطقی پیشگیری به عمل آید.


معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان گفت: دستگاه قضایی ضمن توصیه به رعایت قانون مصمم است با هر نوع اقدامات سلیقه‌ای و رویه‌های نادرست منجر به ایجاد نارضایتی و تنش برخورد نموده و همزمان چنانچه سازمان‌های دولتی مطالباتی از شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی دارند آمادگی و زمینه پیگیری و حمایت از آنها وجود دارد.


وی در پایان یادآور شد؛ با توجه به جلسات و تذکرات قبلی، سازمان بیمه‌ای مکلف هستند در فرجه تعیین شده معوقات و بدهی‌های خود را به موسسات درمانی خصوصی و دولتی نیز پرداخت و تسویه نمایند.


این مقام قضایی تاکید کرد: اجرای دقیق وظایف و تکالیف و قوانین نقش مهمی در پیشگیری از نارضایتی و تشکیل پرونده در دستگاه قضایی داردکه مورد تاکید مسئولین عالی قضایی می‌باشد.

برچسب ها: اعتراضات ، دادگستری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.