سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واگذاری زمین ویلایی در سیستان و بلوچستان از مرز ۲۲ هزار واحد فراتر رفت

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان از واگذاری زمین برای ساخت ۲۲ هزار و ۵۶۲ واحد مسکونی ویلایی طرح نهضت ملی در مناطق شهری و روستایی سراسر این استان خبر داد.

عطا ء اله اکبری  گفت: همچنین تاکنون زمین برای ساخت ۷۵ هزار و ۵۶۶ واحد ویلایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در سطح ۲۶ شهرستان سیستان و بلوچستان تامین شده که در مجموع بیشترین واگذاری‌ها اراضی ویلایی به ترتیب با ۱۴ هزار و ۸۰۳ واحد به شمال استان و هفت هزار و ۷۵۹ واحد به جنوب استان اختصاص دارد.

وی یکی از اهداف اجرای طرح نهضت ملی مسکن را بسترسازی برای رونق تولید در حوزه مسکن و ساختمان و برقراری تعادل بین عرضه و تقاضا اعلام و تصریح کرد: ساخت مسکن‌های ویلایی به الگوی ایرانی - اسلامی نزدیکتر و مورد رضایت شهروندان است بطوریکه با استقبال عمومی سرعت و کیفیت ساخت افزایش پیدا کرده است.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان همچنین کاهش هزینه‌های ساخت واحد مسکونی و تعدیل قیمت مسکن را از مهمترین مزایای ساخت خانه‌های ویلایی ذکر کرد و افزود: در حال حاضر با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و شرایط اقلیمی و موضوعات فرهنگی در کنار اراضی مورد نیاز تامین شده در همه شهر‌های این استان بجز زاهدان و چابهار واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی ساخته می‌شود.

وی سرعت بالای ساخت مسکن‌های یک طبقه به نسبت چند طبقه را از دیگر مزایای ساخت واحد‌های ویلایی عنوان کرد و گفت: در پروژه‌های یک طبقه سازی به دلیل اینکه پروژه‌ها به صورت موازی شروع می‌شوند ساخت هیچ یک از واحد‌ها وابسته به واحد‌های دیگر نیست و به صورت مستقل شروع به کار می‌کنند و نیز اگر متقاضی به هر دلیلی نتواند آورده خود را تکمیل کند ساخت بقیه واحد‌ها متوقف نخواهد شد.

اکبری تاکید کرد: اولویت اول واگذاری زمین به خود مردم است، مورد بعدی خود مالکانی است که زمین دارند و تسهیلات ساخت مسکن را از طریق طرح نهضت ملی مسکن در اختیارشان قرار داده می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از راهکار‌ها برای ایجاد رونق در صنعت مسکن ساخت و ساز در شهر‌های کوچک است، تصریح کرد: ساخت خانه‌های حیاط‌دار و یک طبقه در این مناطق می‌تواند انگیزه لازم را برای مردم با هدف ساکن شدن ایجاد کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.