سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور حکم سبز قانون برای یک متخلف زیست‌محیطی در ماسال

یک متخلف زیست‌محیطی در ماسال به حکم سبز قانون مبنی بر ٣٠ روز خدمات رایگان عمومی برای پاکسازی معابر اصلی مناطق گردشگری این شهرستان محکوم شد.

حمزه عشوری، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از صدور حکم سبز توسط یک مقام قضایی برای یکی از متخلفان زیست‌محیطی در شهرستان ماسال خبر داد.

او گفت: یک متخلف زیست‌محیطی که برخلاف قوانین و مقررات قانونی، به تخلیه زباله و ایجاد آلودگی زیست‌محیطی در اطراف رودخانه اقدام کرده بود، با رأی سبز مرجع قضایی به ٣٠ روز خدمات رایگان عمومی برای پاکسازی معابر اصلی مناطق گردشگری ماسال و حاشیه رودخانه‌ای که در آن  به تخلیه پسماند‌ها اقدام کرده بود، محکوم شد.

مدیرکل محیط زیست گیلان افزود: با توجه به عمل ارتکابی این فرد در راستای تخلیه پسماند‌های پسماند شهری در حریم رودخانه، پرونده قضایی برای متخلف موردنظر تشکیل و با پیگیری‌های انجام شده، حکم محکومیت توسط مراجع قضایی صادر شده است.

عشوری تصریح کرد: بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی و موجب آلودگی محیط زیست شناخته شود، ممنوع است و با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد. 

به گفته او، صدور احکام جایگزین به ویژه احکام سبز، تأثیر بسزایی در راستای فرهنگسازی دارد و زمینه اصلاح متخلفان و مشارکت آنها در حفاظت از محیط زیست را فراهم خواهد کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.