سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایش‌های زیست محیطی در خوزستان دو برابر خواهد شد

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان در جلسه شورای حفاظت کیفی کارون از افرایش پایش‌های زیست محیطی استان خبر داد‌.

داود میرشکار در  پنجاه نهمین جلسه شورای حفاظت کیفی کارون کارون گفت: کارون بزرگ نقش مهمی استان خوزستان و کشور دارد و تنها رودخانه ایران است که شورای حفاظت کیفی دارد.

وی افزود: وضعیت تغییرات اقلیم، شرایط خشکسالی، ورود آلاینده‌های ویژه به رودخانه از جمله فاضلاب‌های شهری و روستایی، زهابهای کشاورزی، تصرف‌های حریم و بستر رودخانه، ساخت سدها اهمیت حفاظت از رودخانه را دو چندان کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با تاکید بر لزوم اجرای مصوبات شورای حفاظت کیفی کارون گفت: با توجه به قراردادی که در روزهای آینده از محل عوارض آلایندگی با آزمایشگاه‌های معتبر تهران منعقد خواهیم کرد، انجام پایش‌های زیست محیطی در استان خوزستان دو برابر خواهد شد؛ این پایش‌ها شامل رودخانه‌ها و حتی زهکش‌های کشاورزی خوزستان خواهد بود. این موضوع بسیار اهمیت دارد زیرا پساب‌های کشاورزی وارد مزارع می‌شوند و این مساله در تولید محصولات غذایی اهمیت فراوانی دارد.

وی با اشاره به تشکیل شورای حفاظت رودخانه‌ کارون در پنج شهر خوزستان عنوان کرد: جلسات این شورا تاکنون در شوشتر، شوش، آبادان و ماهشهر برگزار شده است و اجرای مصوبات آن‌ها رصد می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت عملکرد تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اهواز گفت:  عملکرد این تصفیه‌خانه مطلوب نیست. برنامه مسدودسازی ورودی‌های فاضلاب به کارون اجرا نشده است

میرشکار عنوان کرد: با توجه به تعهد شرکت آب و فاضلاب اهواز مقرر شده بود ۱۴ نقطه ورودی فاضلاب از شرق رودخانه کارون مسدود شود و برنامه‌ریزی شده بود تا اول مردادماه سال ۱۴۰۲، شش نقطه ورودی فاضلاب، مسدود و به تصفیه‌خانه شرق اهواز منتقل شود و تا پایان‌ شهریورماه امسال تمام فاضلاب ورودی به شرق رودخانه کارون در اهواز به تصفیه‌خانه منتقل شود اما تاکنون این کار اجرایی نشده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.