سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار عارف با نخست وزیر قرقیزستان و دبیرکل اتحادیه اوراسیا

معاون اول رئیس جمهور در ادامه سفر به ارمنستان و در حاشیه نشست روسای دولت‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا با نخست وزیر قرقیزستان و دبیرکل اتحادیه اوراسیا دیدار و گفتگو کرد.

محمدرضا عارف در این دیدار‌های جداگانه که عصر امروز (سه شنبه) به وقت محلی انجام شد، با تاکید بر عزم جدی دولت چهاردم بر گسترش و تعمیق همکاری‌ها با کشور‌های همسایه و منطقه تصریح کرد: افزایش ارتباطات تجاری و اقتصادی و پررنگ شدن نقش بخش خصوصی در تعمیق همکاری‌ها حائز اهمیت است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌ها و مزیت‌های فراوان جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های حمل ونقل و ترانزیتی بار و مسافر، نفت و گاز و پتروشیمی، شرکت‌های دانش بنیان، معدن، بنادر مهم در دریای خزر و خلیج فارس، موقعیت جغرافیایی و اتصال به آب‌های آزاد خاطرنشان کرد: افزایش ارتباطات متقابل جمهوری اسلامی ایران و اعضای اتحادیه اوراسیا فرصتی مناسب برای رشد اقتصادی بر مبنای سیاست برد-برد است که باید روابط دوجانبه و چندجانبه برای تحقق اهداف این اتحادیه گسترش یابد.

دکتر عارف همچنین هم افزایی اقتصادی میان کشور‌های مستقل و در حال توسعه نظیر اعضاء اتحادیه اقتصادی اوراسیا را خواستار شد و با اشاره به حوزه تمدنی مشترک ایران و کشور‌های عضو اتحادیه اوراسیا گفت: مصصم هستیم در همه ساز و کار‌ها و همکاری‌های چندجانبه حضور فعالی داشته باشیم. دبیرکل اتحادیه اوراسیا هم در این دیدار‌های جداگانه با استقبال از فرآیند عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا و بهره گیری از مزایای اقتصادی و تجاری ایران بر ضرورت همگرایی کشور‌های منطقه و همچنین عضو این اتحادیه تاکید کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.