سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش دوبرابری ترانزیت کالا تا پایان سال

مقام مسئول راهداری گفت: از طریق تامین زیرساخت‌های پایانه‌های مرزی میزان ترانزیت کالا را از ۹ میلیون تن به ۱۸ میلیون تن تا پایان سال خواهیم رساند.

هدایتی  مدیرکل  امور بین الملل سازمان راهداری در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه تا پایان سال میزان ترانزیت کالا در بخش جاده ای را افزایش خواهیم داد گفت: میزان ترانزیت کالا در حال حاضر به ۹ میلیون تن رسیده و در تلاش هستیم که میزان آن را به دوبرابر کنیم و به ۱۸ میلیون تن برسانيم. 

وی ادامه داد: در تلاش هستیم که‌ ترانزیت کالا را افزایش دهیم بنابراین در همین راستا تمامی زیربناهای پایانه‌های مرزی را باید توسعه دهیم.

هدایتی توضیح داد: باید از تمامی ظرفیت‌های موجود در این حوزه استفاده کنیم  و بتوانیم پایانه‌های مرزی در کشور را ارتقا بخشیم و در این زمینه ساماندهی پایانه‌های مرزی بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل بین المللی سازمان راهداری گفت: باتوجه به اهمیت راهبردی جهش ترانزیت در توسعه اقتصادی و امنیتی کشور، برگزاری نشست‌های بین المللی گامی مؤثر در تحقق اهداف برنامه هفتم و دستیابی به رشد پایدار در این حوزه است .

وی اظهار کرد: طبق برنامه هفتم باید بتوانیم میزان ترانزیت کالا را به ۴۰ میلیون تن برسانیم که لازمه آن تکمیل زیرساخت ها و توسعه پایانه‌های مرزی در کشور است.

خبرنگار : محبوبه کباری 

برچسب ها: حمل ونقل ، ترانزیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.