سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره‌برداری از پیاده‌راه‌سازی میدان «توحید»؛ به‌زودی

شهردار کرمان، از بهره‌برداریِ پیاده‌راه‌سازی میدان «توحید» تا چند روز آینده خبر داد و گفت: کسبه می‌توانند با داشتن کارت مخصوص به‌طور رایگان از پارکینگ‌های اطراف استفاده کنند.

محسن تویسرکانی، در نشست مشترک با نمایندگان اصنافِ بازار و میدان «توحید» (ارگ) که با حضور رییس کمیسیون خدمات‌شهری، بهداشت و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر کرمان، معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار، رییس اتاق اصناف استان کرمان، مدیرعامل «صاروج پارس» و دیگر کارشناسان، با هدف بررسی پروژۀ این میدان برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت «سید‌حسن نصرالله» به‌عنوان سید مقاومت و اسطوره مبارزه با صهیونیست، یکی از اقدامات مهم انجام‌شده در شهرداری کرمان را ساماندهی میدان «توحید» (ارگ) ذکر کرد و از برگزاری جلسات متعدد برای ساماندهی این میدان خبر داد.

وی، ضمن تشکر از همراهی اصناف و کسبۀ این محدوده، برای همراهی در این پروژۀ بزرگ، گفت: به‌طور حتم در صورت عدم همکاری اصناف، ‎در پروژه‌های کوچک و بزرگ شهری، کار به‌خوبی پیش نمی‌رود.

شهردار کرمان، با بیان اینکه در هر طرح عمرانی، واحد‌های صنفی و کسبۀ شاغل در اطراف آن پروژه، به‌طور اجتناب‌ناپذیر با مشکل مواجه می‌شوند، افزود: هرچند خواسته‌های این افراد به‌حق است، اما شهرداری کرمان هم، به‌دنبال ایجاد تحول در شهر است که منفعت تمام شهروندان را به‌دنبال دارد.

تویسرکانی، به اتفاقات پیش‌بینی‌نشده در راستای اجرای پروژه‌ها اشاره کرد و یادآورشد: خوشبختانه با پیگیری‌های مکرر، مدت‌زمان اجرای کارها، کاهش چشم‌گیری یافته است که این مهم نشان‌دهندۀ تلاش شهرداری و برقراری ارتباط مؤثر شهرداری با شورای اسلامی شهر کرمان و بهینه‌شدن سیستم اجرایی شهرداری برای به سرانجام رساندن پروژه‌هاست.

وی، هدف از برگزاری این نشست را بررسی مشکلات در راستای بهسازی و رونق هرچه زودتر میدان «توحید» (ارگ) اعلام کرد و با اشاره به مسائل مطرح‌شده ازسوی اصناف، گفت: آقای مؤیدی، در شورای اسلامی شهر، به‌طور خاص پیگیر به حداقل رساندن مشکلات اصناف در روند اجرای پروژه میدان «توحید» (ارگ) هستند.

شهردار کرمان، از بازدید مکرر از پروژه‌های درحال اجرا خبر داد و یادآور شد: از طریق ارتباط مستقیم با پیمانکارها، پروژه‌ها به‌طور مرتب رصد می‌شود.

شهردار کرمان همچنین گفت: با مصوبه شورای اسلامی شهر، قصد داریم با همکاری شهرداری و کسبه، در‌های مغازه‌های اطراف میدان «توحید» (ارگ) به‌صورت شکیل و سنتی ساخته شود.

تویسرکانی، با بیان اینکه کسبه می‎توانند به‌طور رایگان از پارکینگ‌های اطراف ازجمله پارکینگ «صاروج پارس» استفاده کنند، یکی از اقدامات آینده شهرداری را ساماندهی بافت قدیم و تسطیح زمین‌های این محدوده، برای استفادۀ موقت به‌عنوان پارکینگ اعلام کرد.

وی، با بیان اینکه با جلب اعتماد کسبه برای دورۀ گذر باید شکیبا بود و مشکلات آنها را به حداقل رساند، تأکید کرد: گاهی باید برای تغییر و تحول فرهنگ شهروندی و ایجاد نظم شهری هزینه کرد و منفعت آن را در آینده دریافت کرد.

شهردار کرمان، بیان داشت: برای پایانه مسافربری درون‌شهری میدان «توحید» (ارگ)، برنامه داریم و به‌منظور رونق اقتصادی این میدان، به‌دنبال برگزاری رویداد‌های فرهنگی در آن هستیم.

رییس کمیسیون خدمات‌شهری، بهداشت و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر کرمان نیز، صحبت‌های نمایندگان کسبۀ بازار را دربارۀ ضرر‌هایی که متحمل می‌شوند، منطقی و به‌جا دانست و خواستار تسریع در اجرای پروژه میدان «توحید» (ارگ) شد.

فتح‌الله مویدی، شهردار کرمان را فردی دلسوز برای شهر دانست و با اشاره به وضعیت اقتصادی نامناسب کسبه، از شهردار خواست خانه‌های متروکه و فرسوده تخریب و از آنها برای پارکینگ استفاده شود.

در ادامه، معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان، در تشریح اقدامات انجام‌شده در پروژه میدان «توحید» (ارگ)، گفت: بهسازی اطراف این میدان، از ۲۵ خردادماه در دو زمینۀ جداره‎سازی و کف‌سازی شروع شده است.

محمدرضا یحیی‌زاده، افزود: پیاده‎راه‎سازی قرار بود در یک بازه زمانی دوماهه به پایان برسد، اما به‌دلیل قطعی مکرر برق، تأمین مصالح با مشکل مواجه شد و کار در زمان مقرر به پایان نرسید.

وی، از بهره‌برداریِ پروژۀ پیاده‌راه‌سازی اطراف این میدان، تا چند روز آینده، خبر داد و افزود: بهسازی و جداره‎سازی اطراف این میدان نیز، از محل اعتبارات داخلی شهرداری شروع شده که تا یک هفته آینده، فاز یک آن به پایان می‌رسد.

یحیی‌زاده، فاز دوم این پروژه را شامل جداره‌سازی و بهسازی زیر طاق‌های اطراف میدان دانست و ادامه داد: فاز دوم پیاده‌راه‌سازی میدان «توحید» (ارگ)، در کوچه‌های اطراف میدان شروع خواهد شد، که با هماهنگی پیمانکار و با برنامه‌ریزی و فراهم‌شدن مصالح، قرار است در کمتر از یک‌ماه، به پایان برسد.

یحیی‌زاده، هزینۀ جداره‌سازی فاز اول را حدود دو میلیارد و هزینه فاز دوم را بیش از شش میلیارد تومان اعلام کرد.

وی بیان کرد: برای خرید مصالح نانو و باکیفیت به‌منظور نگهداری نما، به دو میلیارد تومان دیگر نیاز داریم.

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان، نورپردازیِ زیر طاق‌ها، چهار وجه ستون‌ها و اصلاح روشنایی معبر دور میدان را با همکاری شهرداری منطقه پنج، و هماهنگی و همکاری واحد خدمات شهرداری، ازجمله اقدامات درحال انجام دانست و گفت: نورپردازی به‌زودی تحویل داده می‌شود.

وی، از طراحی ورودی این میدان نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: پیمانکار برای ساخت نمونه درِ ورودی میدان «توحید» (ارگ) آماده است و با انتخاب طرح مناسب، ساخت نمونه شروع خواهد شد.

یحیی‌زاده، طرح مربوط به بهسازی میدان «توحید» (ارگ) را مربوط به سال ۹۸ دانست و خاطرنشان کرد: از اوایل سال ۹۹ پیاده‌راه سازی میدان «ارگ» شروع شده و با تعویق چندساله، از اوایل سال گذشته، مجدد آغاز، و بهسازی وسط میدان اجرا شد.

مدیرعامل شرکت «صاروج پارس» نیز سرعت اجرای کار در میدان «توحید» (ارگ) را خوب ارزیابی کرد و ضمن تشکر از اقدامات انجام‌شده، از همکاری با شهرداری در مورد فراهم‌آوردن پارکینگ مناسب، خبر داد.

محسن ضرابی، بیان کرد: قبل از ورود سرمایه‌گذار، به‌زودی و تا چند روز آینده، پارکینگ‌ها آماده خواهد شد و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: چهار بلوک پارکینگ وجود دارد که دو بلوک آن در حال بهره‌برداری است و برای استفادۀ کسبه از پارکینگ مانعی وجود ندارد.

ضرابی، ضمن تشکر از شهرداری منطقه پنج کرمان، گفت: حدفاصل میدان «توحید» (ارگ) تا بازار «قلعه»، وضعیت بسیار بدی داشت که خاک‌ریزی، شن‌ریزی و تسطیح شد و امیدورایم برای بازگشایی پارکینگ، معبر ضلع شرقی هم آماده شود.

وی، یادآور شد: برای آماده‌سازی این پروژه و نمای آن، چند طرح ارایه شده که بهترین طرح انتخاب و اجرا خواهد شد.

در ادامه، شهردار منطقه پنج شهر کرمان، خواستار همکاری مجموعه «صاروج پارس» برای اجرای دیواربتنی در جای مناسب شد.

رییس اتاق اصناف استان کرمان نیز، موضوع درخواست تسهیل دسترسی خرید مردم به بازار را مطرح کرد و با بیان اینکه قرار بود یکی از در‌های پارکینگ رو به میدان باز شود، ادامه داد: در مورد فراهم‌آوردن پارکینگ «گلبازخان» نیز از شهرداری درخواست کمک و یاری داریم.

محسن ربیعی، با بیان اینکه نگاه کسبۀ بازار و شهروندان کرمانی به عملکرد شهرداری در این مدت تغییر کرده است، تأکید کرد: درخواست داریم در اجرای پروژه میدان «توحید» (ارگ) دقت‌نظر کافی انجام شود.

وی، با بیان اینکه قرار بود به کسبه پارکینگ واگذار شود، گفت: هرچند با اجرای این پروژه، آینده خوبی در انتظار مردم است، اما مردم به پارکینگ دسترسی ندارند و در وضعیت رکود اقتصادی، بازاریان با مشکل اقتصادی بیشتری مواجه هستند.

ربیعی ادامه داد: مردم نمی‌توانند به آسانی وارد این میدان شوند و با توجه به اینکه خودرو‌ها اجازه ورود به میدان ندارند و کسبه نگران کسب‌وکار خود هستند، خواهان جدیت بیشتر برای دسترسی آسان و تسهیل ورود مردم به این میدان هستیم.

وی، همچنین بر تعیین‌تکلیف پرداخت عوارض کسبه بازار و میدان «توحید» (ارگ) تأکید کرد و ادامه داد: در صورت تسریع در روند کف‌سازی، دسترسی و ورود نیز آسان خواهد شد.

در ادامه، نمایندگان اصنافِ بازار و میدان «توحید» (ارگ) به متفاوت‌بودن این پروژه، اشاره کردند و متضررشدن خود را در مدت اجرای پروژه یادآور شدند و خواستار تسهیل ورودی و دسترسی آسان مردم به بازار و این میدان شدند. 

همچنین، وضعیت بحرانی پارکینگ اطراف میدان «توحید» (ارگ)، ازجمله موضوعات مهم و مورد تأکید نمایندگان اصناف بود، که در این جمع مطرح و بر اجرای هرچه سریع‌تر فاز دوم پارکینگ و اجرای ورودی آن از سمت میدان «توحید» (ارگ)، به‌عنوان یک مطالبه تأکید شد.

در ادامۀ این نشست، استفادۀ رایگان کسبه از پارکینگ، ازجمله مفاد صورت‌جلسه گذشته اعلام و مقرر شد براساس لیست اعلام‌شده ازسوی اصناف، برای کسبه، کارت رایگان پارکینگ صادر شود؛ همچنین، براساس نامه‌ای از طرف اصناف و شهرداری کرمان، نامگذاری خیابانی به نام «شهدای اصناف» مطرح شد.

در ادامه، مقرر شد دربارۀ مشخص‌شدن وضعیت بارانداز برای پیاده‌راه «شهید تجلی» و میدان «توحید» (ارگ) و معافیت واحد‌های کسب از عوارض، در شورای اسلامی شهر کرمان تصمیم‌گیری شود.

در پایان، جابه‌جایی سرویس بهداشتی پیش‌ساخته از میدان «توحید» (ارگ) به محل مناسب‌تر و بازدید از پارکینگ «صاروج پارس» با هماهنگی اتاق اصناف، در دستورکار قرار گرفت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.