سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳ هزار و ۵۰۰ گردشگر از تپه هشت‌هزار ساله حسنلو بازدید کردند

مدیر پایگاه ملی محوطه تاریخی حسنلو گفت: ۳ هزار و ۵۰۰ گردشگر داخلی و خارجی از تپه هشت هزار حسنلو در جنوب آذربایجان‌غربی طی نیمه نخست امسال بازدید کردند.

حسن شیری مدیر پایگاه ملی محوطه تاریخی حسنلو با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۵۰۰ گردشگر داخلی و خارجی از تپه هشت هزار حسنلو بازدید کردند، گفت: علاوه بر حضور گردشگرانی از اکثر استان‌های کشور به ویژه استان‌های همجوار، در نیمه نخست امسال گردشگرانی از ترکیه نیز این محوطه را برای بازدید انتخاب کرده بودند.

وی با بیان اینکه پارسال دراین بازه زمانی ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از این اثر تاریخی بازدید کرده بودند، اضافه کرد: تعداد بازدیدکنندگان از تپه تاریخی حسنلو نسبت به مدت مشابه پارسال ۸۹ درصد افزایش داشته است.

مدیر پایگاه ملی محوطه تاریخی حسنلو ادامه داد: آماده سازی زیرساخت‌های گردشگری، مرمت و ساماندهی بقایای معماری محوطه تاریخی حسنلو در دستور کار قرار گرفته است.

شیری اظهار کرد: در آغاز کار ۱۳ میلیارد ریال برای این امر اختصاص یافته است که در صورت تامین اعتبار کامل مراحل آماده سازی زیر ساخت‌های گردشگری شامل مجمتع رفاهی و سرویس‌های بهداشتی و همچنین مرمت محوطه اثر انجام خواهد گرفت.

وی در خصوص اینکه آیا برنامه‌ای برای قرار گرفتن این اثر تاریخی در فهرست جهانی یونسکو دارید، گفت: با توجه به اینکه این اثر تاریخی به دلیل دارا بودن ارزش‌های باستان شناسی و تاریخی مستعد ثبت در فهرست میراث جهانی است، تلاش‌های لازم صورت می‌گیرد.

مدیر پایگاه ملی محوطه تاریخی حسنلو افزود: امید می‌رود با پیگیری‌های بیشتر و حمایت‌های مسئولان استانی و ملی، شاهد ثبت تپه تاریخی حسنلو در فهرست جهانی یونسکو باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.