سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سئول پیونگ‌یانگ را تهدید به «نابودی» کرد

رئیس جمهور کره جنوبی همزمان با رونمایی این کشور از بزرگ‌ترین موشک بالستیک سئول، دولت کره شمالی را تهدید به نابودی کرد.

یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی با تهدید کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، مدعی شد که استفاده وی از سلاح هسته‌ای علیه سئول، به نابودی حکومت پیونگ‌یانگ منجر خواهد شد.

رئیس جمهور کره جنوبی در رویدادی به مناسبت سالروز تاسیس نیرو‌های مسلح این کشور، گفت: کره شمالی اگر اقدام به استفاده از سلاح هسته‌ای بکند، با پاسخ قاطع و همه‌جانبه ارتش ما روبه‌رو خواهد شد.

وی با اشاره به ائتلاف امنیتی کره جنوبی با آمریکا که ده‌ها هزار نیرو در سئول مسقر کرده است، مدعی شد: آن روز، پایان رژیم کره شمالی رقم خواهد خورد!

در این مراسم برای نخستین بار از بزرگ‌ترین موشک بالستیک کره جنوبی موسوم به «هیونم و-۵» با قابلیت سنگرشکنی رونمایی شد. همچنین یک بمب‌افکن سنگین B-۱ B آمریکا نیز به همراه جنگنده‌های اف ۱۵ کِی با هدف نمایش ائتلاف نظامی سئول و واشنگتن مانور انجام داد.

کره شمالی از طریق کیم کانگ ایل، معاون وزیر دفاع این کشور، پرواز این بمب‌افکن و مانور نظامی را مورد انتقاد قرار داد. مقام ارشد نظامی پیونگ‌یانگ دراین‌باره گفت: کره شمالی مشتاقانه انتقال این تسلیحات راهبردی به (کره جنوبی) را رصد خواهد کرد و ارتش این کشور کاملاً آماده دفاع تمام و کمال از پیونگ‌یانگ است.

هشدار‌های رئیس جمهور کره جنوبی چند هفته پس از آن مطرح شده است که کره شمالی برای نخستین بار تصاویری از تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم خود را همزمان با بازدید رهبر این کشور از سایت موردنظر، منتشر کرد.

منبع: مهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.