سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ایلام خبر داد

پیش ثبت‌نام بیمه جوانی جمعیت برای چهار هزار مادر روستایی و عشایر ایلام

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ایلام گفت: پیش ثبت نام چهار هزار و ۸۳۰ نفر معادل ۹۵ درصد از مجموع پنج هزار مادر روستایی و عشایر مشمول طرح بیمه جوانی جمعیت انجام شده است.

محمد قیصرزاده اظهار کرد: در طرح جوانی جمعیت، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اقدام به بیمه مادران غیرشاغل و فاقد بیمه تامین اجتماعی می‌کند که دارای سه فرزند یا بیشتر باشند و آخرین فرزند آنها متولد اول فروردین ۱۳۹۶ به بعد باشد.

وی افزود: سامانه پیش ثبت‌نام برای مادران مشمول طرح باز است و این قشر برای ثبت نام در این طرح به دفاتر کارگزاری در نقاط مختلف استان یا سامانه www.roostaa.ir مراجعه کنند.

قیصرزاده یادآور شد: مادران مشمول این طرح باید ساکن روستا یا عشایر، بیکار و فاقد هرگونه بیمه دولتی باشند.

وی اضافه کرد: تکمیل ثبت نام بیمه مادران طرح جوانی جمعیت منوط به تایید ثبت احوال استان است که فرد مذکور ساکن روستا یا عشایر استان و دارای سه فرزند یا بیشتر باشد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان ایلام ادامه داد: در مرحله اول ثبت نام یک هزار و ۶۰۰ نفر و در مرحله دوم هم ۹۱۰ نفر از این مادران که مدارک آنها مورد تایید ثبت احوال بود، تکمیل شده است.

وی بیان کرد: اولویت ثبت احوال برای تایید مدارک مادران به سال تولد فرزندان آنها بستگی دارد و تایید مادرانی که فرزندان سوم یا بیشتر آنها متولد سال ۱۴۰۲ باشد، است و سپس سال‌های قبل‌تر تا سال ۱۳۹۶ به تدریج مدارک این مادران مورد صحت سنجی قرار می‌گیرد.

به گفته قیصرزاده، بازنشستگی، ازکارافتادگی و انتقال سوابق بیمه‌ای از جمله خدمات صندوق به جامعه هدف خود است و در دوران بازنشستگی از خدمات درمانی نیز بهره مند می‌شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.