سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار کرمان:

حق و حقوق کارگران نباید اهرمی برای وصول مطالبات قرار گیرد

فداکار در خصوص مطالبات تامین اجتماعی از شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی گفت: به لحاظ قانونی، تامین اجتماعی حق قطع و اهرم کردن بیمه کارگران را ندارد و باید حساب شرکت بسته شود. 

 پانزدهیمن جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شمال استان و ششمین جلسه رفع موانع تولید جنوب استان طی امسال  سه‌شنبه ۱۰ مهر ماه به ریاست محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در محل سالن پیامبر اعظم (ص) برگزار شد.

 استاندار کرمان با بیان اینکه تأمین اجتماعی با چالش‌های جدی مواجه است، گفت: در این سازمان، علاوه بر پرداخت مستمری، خدمات درمانی به سایر دستگاه‌ها، بخش خصوصی و بیمارستان‌های دولتی ارائه می‌شود. 

وی با اشاره به بدهی‌های تأمین اجتماعی به بیمارستان‌ها بیان داشت: این وضعیت نگران‌کننده است و می‌تواند منجر به چالش‌های جدی شود. از سوی دیگر تأمین اجتماعی از دستگاه‌ها و شرکت‌ها نیز طلبکار است و نبود عملکرد صحیح سیستم می‌تواند کل شبکه را تحت تأثیر قرار دهد.

استاندار کرمان تأکید کرد: برای حل این مسائل، باید دو اقدام اساسی انجام شود که یکی کمک به وصول مطالبات تأمین اجتماعی از دستگاه‌ها و شرکت‌ها و دیگری توجه به جنبه‌های قانونی است و تأمین اجتماعی حق قطع بیمه کارگران و اهرم کردن آن را برای وصول مطالبات ندارد و باید بدهی شرکت‌ها در نظر گرفته شود.

فداکار افزود: در این شرایط، حساب شرکت‌ها باید بسته شده و دارایی‌های آن ها ضبط و تصرف شود، بدون آنکه حقوق کارگران تحت تأثیر قرار گیرد. در صورت قطع بیمه کارگر و بروز حادثه، مسئولیت شرعی بر عهده ما خواهد بود. بنابراین، ضروری است که به وصول بدهی‌ها کمک کنیم و مطالبات شرکت‌های بدهکار نیز پیگیری شود.

 در این جلسه به مسائل و مشکلات ۱۸ واحد صنعتی و تولیدی در شمال و جنوب استان کرمان شامل امهال تسهیلات و بخشودگی جرائم، رفع عوارض و سود گمرکی نامتعارف، رفع مشکل ترخیص کالا و تعیین و تکلیف بدهی تامین اجتماعی، رسیدگی و دستورات لازم برای رفع مشکلات آن ها صادر شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.