سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس پلیس فتای مازندران:

پسر دخترنما فضای مجازی توسط پلیس فتا مازندران دستگیر شد

رئیس پلیس فتای مازندران گفت: پسرجوانی که درفضای مجازی خود را دختر جا زده و با اغفال، عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی دخترخانمی را منتشر کرده بود، دستگیر شد.

 سرهنگ سامع خورشاد در تشریح این خبر اعلام کرد: با مراجعه دختر خانمی به پلیس فتا مبنی بر اینکه فردی در شبکه اجتماعی اینستاگرام برای وی مزاحمت ایجاد کرده، رسیدگی به این موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه شاکی این بار نیز دختر جوان بوده که مورد سوءاستفاده پسری شیاد در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته اظهار خود عنوان داشت: دریکی از شبکه‌های اجتماعی با فردی غریبه که خود را دختر معرفی نموده و پیام دوستی برای من می‌فرستاد آشنا شدم و پس از اینکه مدتی به صورت مجازی با هم در ارتباط بودیم به او اعتماد کرده و عکس‌های خصوصی خودم را برایش ارسال می‌کردم.

سرهنگ خورشاد افزود: شاکیه در ادامه بیان داشت چند روز بعد از این ماجرا با پیام عجیبی از وی با هویت اصلی او روبرو شدم وی به من پیشنهاد بیشرمانه‌ای داد و گفت اگر به خواسته‌اش پاسخ منفی بدهم عکس‌هایم را در فضای مجازی منتشر خواهد کرد تا اینکه وقتی به او جواب منفی دادم کارش را عملی کرد و عکس‌هایم را در فضای مجازی منتشر کرد.

وی ادامه داد: با اقدامات فنی، شیوه و شگرد‌های خاص پلیسی، فرد خاطی به هویت معلوم در استان تهران مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و ضمن توقیف ابزار‌های دخیل در ارتکاب جرم، به مبلغ ۴ میلیارد ریال اخاذی از شاکیه اعتراف کرده، متهم به پلیس فتا انتقال داده شد.

این مقام انتظامی در رابطه با نحوه فریب شاکی، تصریح کرد: در بازجویی‌های اولیه، متهم منکر بزه‌ارتکابی می‌شد ولی پس از روبه‌رو شدن با مستندات، معترف شد از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام با شاکیه پرونده آشنا شده و پس از جلب اعتماد آنها به بهانه مختلف، پس از دریافت تصاویر خصوصی و با تهدید به انتشار آن، قصد اخاذی را داشته که توسط پلیس فتا استان مازندران دستگیر شد.

وی اضافه کرد: کاربران گرامی دقت داشته باشند به هیچ عنوان در شبکه‌های اجتماعی تصاویر شخصی خود را برای کسی ارسال نکنند، یکی از ویژگی‌ها فضای مجازی جعل هویت می‌باشد در نتیجه به هویتی که شخصی ناشناس خود را با آن به شما معرفی می‌کند اعتماد نکرده و اطلاعات خود را در اختیار او قرار ندهید.

منبع:مهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.