سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیرکل جدید ناتو: اوکراین یک اولویت اصلی برای ائتلاف است

دبیرکل جدید ائتلاف نظامی ناتو تاکید کرد که اوکراین باید عضوی از این ائتلاف باشد تا اروپا در امنیت باشد.

مارک روته، دبیرکل جدید ناتو در مراسم تحلیف در مقر این ائتلاف در بروکسل، پایتخت بلژیک، در کنار ینس استولتنبرگ، دبیرکل پیشین ناتو تاکید کرد که  اوکراین در صدر فهرست قرار دارد.

براساس گزارش القدس العربی، وی با تاکید بر اینکه اوکراین باید عضو این ائتلاف باشد، گفت: بدون اوکراین قدرتمند و مستقل، امنیت پایدار در اروپا وجود نخواهد داشت.

روته در مورد دیگر وظایف مهم ناتو از جمله افزایش تولید بخش نظامی غرب و همچنین تعمیق روابط با شرکای خود در منطقه هند و اقیانوس آرام صحبت کرد.

روته در پاسخ به سوالی درباره احتمال بازگشت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به کاخ سفید، گفت که از آنجایی که قبلا با این نامزد ریاست جمهوری آمریکا در ارتباط بوده، نگران نیست. او با اشاره به اینکه ترامپ از کشور‌های متحد می‌خواهد که از بخش نظامی بیشتر هزینه کنند، تاکید کرد که این وضعیت فعلا اینگونه است و در ادامه افزود:  این ما را به مقابله با چین نیز سوق می‌دهد و من فکر می‌کنم که او در این مورد حق داشت.

مارک روته از سمت نخست‌وزیری هلند استعفا داد تا بتواند جانشین استولتنبرگ شود. روته در زمانی حساس یعنی حدود یک ماه قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و در بحبوحه پیشروی‌های روسیه در شرق اوکراین این سمت را برعهده گرفته است. 

مترجم: مینا عظیمی

برچسب ها: ناتو ، جنگ اوکراین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.