سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرشماری زنبورستان‌های استان کرمانشاه آغاز شد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز طرح سالانه سرشماری زنبورستان‌های استان خبر داد و گفت: این سرشماری که یک طرح ملی بوده و هر ساله انجام می‌شود تا ۱۹ مهرماه سال‌جاری ادامه دارد.

سیروس نوروزی هدف از اجرای این طرح را جمع‌آوری آمار دقیق جهت برنامه‌ریزی بهتر برای زنبورستان ها برشمرد و افزود: مجری سرشماری زنبورستان ها کارشناسان جهاد کشاورزی هستند که با همکاری اتحادیه زنبورداران و تعاونی تولید، سرشماری را انجام می دهند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد: طی مدت اجرای این طرح زنبورداران از جابجایی کندوها خودداری کنند و محل استقرار زنبورستان را به مراکز جهاد کشاورزی بدهند.

نوروزی همچنین با بیان اینکه زنبورداران آمار و اطلاعات دقیق تولید و اشتغال را به کارشناسان اعلام کنند، گفت: ملاک برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات به زنبورداران از جمله دفترچه الکترونیکی و سهمیه شکر آنها براساس آمار و نتایج این سرشماری برنامه‌ریزی می‌شود.

وی یادآور شد: نیروی انتظامی نیز در مدت اجرای این طرح و در راستای سرشماری زنبورستان ها از جابجایی کندوها جلوگیری به عمل خواهد آورد.

نوروزی اظهار کرد: با اداره کل دامپزشکی هم هماهنگی شده تا در مدت سرشماری، گواهی حمل برای زنبورداران صادر نشود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.