سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف فرار مالیاتی ۲۲۰ میلیارد ریالی در قزوین

مدیر کل امور مالیاتی استان قزوین از شناسایی فرار مالیاتی ۲۲ میلیارد تومانی یک دفتر اسناد رسمی در استان خبر داد.

سید محمود موسوی صانع مدیر کل امور مالیاتی استان قزوین گفت: اطلاعات حاصل از بررسی و بازرسی دادستانی انتظامی مالیاتی منجر به کشف فرار مالیاتی به مبلغ ۲۲۰ میلیارد ریال شد.

وی با بیان اینکه تخلف یاد شده مربوط به دفتر اسناد رسمی در صدور برخط گواهی نقل و انتقال املاک است، اضافه کرد: در سال ۹۸، یک قطعه زمین به مساحت ۴۲ هزار متر مربع در قزوین با کاربری‌های متعدد تجاری، آموزشی، اداری، فرهنگی و مسکونی با اخذ گواهی فیزیکی از اداره امور مالیاتی و پرداخت مالیات به مبلغ ۲۷ میلیارد ریال از سوی یک بانک به خریدار حقیقی منتقل شده است.

موسوی ادامه داد: در سال ۱۴۰۳، این ملک به طور مجدد به یک شرکت حقوقی منتقل شده است و دفتر اسناد رسمی مربوطه در تهران، برخلاف نقشه مصوب کمیسیون ماده پنج شهرداری قزوین و برخلاف واقع، کاربری ملک را نادرست ثبت کرده و تنها با پرداخت ۲ هزار و ۶۹۶ میلیون ریال مالیات، گواهی نقل و انتقال را صادر نموده که این اقدام منجر به تضییع حقوق دولت به مبلغ ۲۲۰ میلیارد ریال شده است.

مدیر کل امور مالیاتی استان قزوین اعلام کرد: با پیگیری‌های قانونی و رای شورای عالی مالیاتی، مطالبه حق واگذاری محل از مودی محرز و بانک متخلف موظف به پرداخت مالیات مذکور شد.

به گفته این مسئول، تخلف دفترخانه نیز در دست رسیدگی بوده و نتیجه ان به زودی اعلام می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.