سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از هزار و ۸۶۰ زمین خواری در ۶ ماه گذشته رفع شد

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: بیش از هزار و ۸۶۰ زمین خواری در طی ۶ ماه گذشته در بسیاری از استان‌های کشور انجام شده بود که تمامی آنها رفع شد.

 ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف ما جلوگیری از زمین خواری و تعرض به اراضی با کاربری مسکونی در بخش‌های مختلف است گفت: در چند سال گذشته با راه اندازی یگان حفاظت از اراضی از سوی سازمان ملی زمین و مسکن شاهد بهبود وضعیت اراضی مسکونی و جلوگیری از زمین خواری در این بخش شده ایم.

وی توضیح داد: یگان حفاظت مسئولیت حفاظت از اراضی با کاربری مسکونی را دارند و در این زمینه به هیچ عنوان کوتاهی درخصوص برخورد با زمین خواران نمی‌شود به طوری که در  ۶ ماه گذشته ۱۷۲ مورد حکم قطعی رفع تصرف را هم اجرا کرده است.

وی ادامه داد:  مساحت اراضی آزاد شده توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در کشور بیش از ۴۸۰ هکتار بوده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی  با اشاره به رصد دقیق اراضی در یگان‌های حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن  گفت: در استان‌های تهران، فارس و جنوب سیستان و بلوچستان بیشترین میزان تعرض به زمین‌ها و در استان‌های گلستان، مازندران و سمنان کمترین میزان وقوع تعرض به اراضی گزارش شده است.

مالکی با بیان اینکه  در تمامی شهر‌ها و استان‌های کشور نیرو‌های یگان حفاظت حضور دارند و به صورت شبانه روزی اقدام به حفاظت از اراضی مسکونی می‌کنند گفت: سیاست ما حفاظت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است.

وی تاکید کرد: اجازه تخلف و دست درازی به هیچ یک از زمین خواران نمی‌دهیم و در این زمینه با جدیت تمام اقدام به برگزاری جلسات در خصوص جلوگیری از زمین خواری  خواهیم کرد.

خبرنگار: محبوبه کباری

برچسب ها: مسکن ، زمین خواری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.