سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رویارویی ونس و والز؛ از مناظره معاونان هریس و ترامپ چه می‌دانیم؟

با توجه به اینکه ترامپ با مناظره دوم با هریس در شبکه سی‌ان‌ان مخالفت کرد، مناظره میان ونس و والز، آخرین رویارویی زنده میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در رقابت امسال خواهد بود.

 نفر دوم هر حزب آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری به غیر از چند استثنا در تاریخ انتخابات این کشور، نقش پررنگی در نحوه انتخاب آمریکایی‎ها نمی‌گذارد، اما سوال اینجاست که آیا جی‌دی ونس و تیم والز، کمکی به روسای خود در رقابت امسال خواهند کرد؟

ترامپ در سال ۲۰۱۶، نیاز داشت تا برای راحت‌کردن خیال طیفی از جمهوری‌خواهان و مسیحیان (اونجلیکال)، مایک پنس را به‌عنوان معاون خود معرفی کند. از آن‌جایی که سبک زندگی میلیاردر نیویورکی، مطلوب سران حزب جمهوری‌خواه نبود، او باید کسی را انتخاب می‌کرد که وجهه این مسئولیت را بالا می‎برد.

در گزارش نامزد‌های احتمالی برای معاونت ترامپ، به چند مورد از فاکتور‌هایی که در انتخاب فرد نهایی تاثیرگذار خواهد بود، اشاره داشتیم. نماینده جمهوری‌خواهان، نمی‌توانست یا اجازه نداشت که ویوک راماسوامی یا تولسی گبرد را برگزیند؛ بنابراین از میان گزینه‌های موجود، کسی را به اصطلاح انتخاب کرد که نه سیخ بسوزد و نه کباب.

حتی فردی مانند باراک اوباما در سال ۲۰۰۸، نیاز به یک شخص برای بالانس کردن بلیت خود داشت و جو بایدن را برگزید. با توجه به اینکه بازی‌های نژادی، یکی از سیاست‌های اصلی دموکرات‌هاست، جو بایدن نیز برای تراز کردن بلیت خود، کاملا هریس را انتخاب کرد.

برخلاف ترامپ، نماینده دموکرات‎ها، کسی را برای معاونت انتخاب کرد که به شانس او در رقابت با حریف، کمک می‌کند. با توجه به اینکه هریس، دو گزینه نژاد رنگین و زن بودن را دارد، او توانست به سراغ دیگر دغدغه‌های حزب رفته و تیم والز را انتخاب کند.

آشنایی با معاونان ترامپ و هریس
شاید انتخاب جی‌دی ونس، هوشمندانه‌ترین مانور سیاسی از سوی نفر اول محافظه‌کاران نبود، اما کارشناسان می‎گویند گزینه‎ای مناسب برای دفاع از مواضع و توجیه رفتار‌ها و اظهارات ترامپ است. با توجه به اظهارات پیشین ونس، رسانه‌های دموکرات‌ها، می‌گویند که ونس، علاوه براینکه تمامی تندروی‎های ترامپ را دارد خطرناک‌تر از نفر اول جمهوری‌خواهان است. این تصویر از ونس، یکی از علل اصلی درصد پایین مقبولیت او در نظرسنجی‌های اخیر بوده است؛ بنابراین اگر ونس، لطمه‌ای به شانس ترامپ نزده باشد، کمک چندانی هم برای او نبوده است.

اما ماجرا در آن سوی نبرد، متفاوت است. کمپین هریس برای جلوگیری از ریزش رای مردان جوان و قشر کارگر، باید کسی را انتخاب می‌کرد که بتواند در این دو بخش، به یاری او بیاید. در نتیجه تیم والز برای این نقش برگزیده شد.

رسانه‌های جریان اصلی آمریکا، والز را به‌عنوان «پدر آمریکایی» معرفی کرده و در وصف او می‌گویند: «برخلاف بلیت جمهوری‌خواهان؛ والز، پولدار نیست و الآن دارد قسط وام کوچکی را که گرفته بود، می‌پردازد. او مربی فوتبال آمریکایی است. (محبوب‌ترین برنامه تلویزیونی در آمریکاست و مردان، مخاطبان اصلی آن هستند). او معلم مدرسه دولتی است (برخلاف مدارس غیردولتی که ترامپ، فرزندان خود را به آنها فرستاده است).»

دموکرات‎ها حساب فراوانی روی ونس باز کرده‌اند و امیدوارند که او کفه ترازو را به سوی هریس سنگین کند.

البته رسانه‌های جریان اصلی آمریکا، چند هفته‌ای می‌شود که والز را در صدر اخبار خود قرار نداده‌اند که می‌تواند نشانگر این باشد آن‌طوری که دموکرات‌ها انتظار داشتند، والز کفه ترازو را به نفع هریس سنگین نکرده است.

مناظره جی دی ونس و تیم والز چه زمانی خواهد بود؟
رویارویی معاونان دو کمپین حزب دموکرات و جمهوری‎خواه در ساعات اولیه روز چهارشنبه به وقت ایران خواهد بود.

چه کسی مجری مناظره ونس و والز خواهد بود؟
شبکه سی‌بی‌اس میزبان این مناظره است و نوراه اودانل و مارگارت برنن مجریان این برنامه خواهند بود. مدت این برنامه، ۹۰ دقیقه مفید است.

قوانین مناظره ونس و والز چیست؟
۱. نامزد‌ها اجازه همراه داشتن یادداشت را ندارند. کاغذ و خودکار پیش از شروع مناظره به طرفین داده می‌شود.

۲. برخلاف مناظره ترامپ و هریس، میکروفن این مناظره، همیشه باز خواهد بود. (یعنی دو طرف می‌توانند حرف یکدیگر را قطع کنند)

۳. بخشی برای سخنان ابتدایی در نظرگرفته نشده و مناظره با یک سوال آغاز خواهد شد.

۴. دو دقیقه هر نامزد فرصت دارد تا به سوال مجری پاسخ دهد. همچنین دو دقیقه هر نفر فرصت دارد تا نظر خود را درباره نظر حریف بگوید. یک دقیقه هم برای پاسخ به پاسخ‎های حریف منظور شده است.

۵. برخلاف ادوار گذشته، مناظره میان معاونان در این دوره ایستاده برگزار خواهد شد.

با توجه به اینکه ترامپ با مناظره دوم با هریس در شبکه سی‌ان‌ان مخالفت کرد، مناظره میان ونس و والز، آخرین رویارویی زنده میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در رقابت امسال خواهد بود.

منبع: میزان 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.