سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۵ هزار تن انار از باغات لرستان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۵ هزار تن انار از باغات این استان خبر داد.

محمدحسن کیانی‌فر گفت: سطح کل باغات انار در لرستان حدود ۳۵۰۰ هکتار است و ۱۲۰۰ هکتار انار به‌صورت متمرکز در منطقۀ زیر تنگ سیاب وجود دارد.

او با بیان اینکه میزان تولید انار در باغات لرستان بیش از ۷۵ هزار تن است، اضافه کرد: ۳۱۰۰ هکتار از باغات انار این استان بارور و مابقی غیربارور است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: بخشی از انار تولیدی این استان در کارخانه رب‌انار تنگ‌سیاب تبدیل می‌شود و بخشی نیز توسط خانوار‌های بهره‌بردار به آب انار و یا رب صنایع خانگی تبدیل می‌شود.

کیانی‌فر بیان کرد: بخش بیشتری از انار تولیدی لرستان درجه دو و درجه یک است که حدود ۷۰ درصد این محصول به خارج از این استان صادر می‌شود.

او با تأکید به ضرورت تقویت صنایع خانگی برای فرآوری انار یادآور شد: حدود ۱۰ هزار تن انار در  سردخانه‌ها برای صادرات و یا زمان‌های خاص به بازار مصرف ارسال می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به لزوم تشکیل اتحادیه انارکاران این استان اعلام کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که بیش از ۷۵ هزار تن انار امسال از باغات لرستان برداشت شود.

کیانی‌فر توضیح داد: متوسط عملکرد انار در باغات لرستان ۲۵ تن در هکتار است که این میزان در باغات سیاب به ۳۵ تن در هکتار می‌رسد و باغداران نمونه ۱۲۵ تن در هر هکتار برداشت کرده‌اند.

برچسب ها: انار ، لرستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.