سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دست فروشان نان آور خانواده هستند، اما باید ساماندهی شوند

فرماندار اهواز گفت: نمی‌شود به دلیل نان‌آور بودن خانواده و امرار معاش، نظم شهر را به هم ریخت بنابراین انتظار می‌رود این وضعیت، تغییر یابد.

سید احمد موالی‌زاده با اشاره به وضعیت فعالیت دست‌فروشان در هسته مرکزی شهر و شرایط شلوغ و نابسامان خیابان‌ها از جمله خیابان نادری و فرعی‌های بازار امام گفت: بیشتر افرادی که دست‌فروشی می‌کنند نان‌آور خانواده هستند و از این طریق امرار معاش می‌کنند اما فعالیت آن‌ها باید سامان‌دهی شود.

او افزود: نمی‌شود به دلیل نان‌آور بودن خانواده و امرار معاش، نظم شهر را به هم ریخت بنابراین انتظار می‌رود این وضعیت تغییر یابد.

فرماندار اهواز گفت: باید مانند دیگر نقاط کشور که جمعه بازار یا شنبه بازار دارند، در طول هفته بازارهایی داشته باشیم و دست‌فروشان در نقاطی که برای بازارهای هفتگی مشخص می‌شود فعالیت کنند؛ تجربه دیگر شهرها هم در این زمینه موفق بوده است.

او با بیان اینکه دست‌فروشی در تمام نقاط دنیا وجود دارد و نمی‌توانیم مانع فعالیت آن‌ها شویم، افزود: باید این موضوع بین مردم جا بیفتد که برای خرید از دست‌فروشان به نقاط خاصی در شهر مراجعه کنند.

موالی‌زاده با بیان اینکه دست‌فروشان باید شناسنامه‌دار شوند و نوع فعالیت آن‌ها مشخص شود، افزود: شهرداری اهواز برنامه‌ریزی لازم را در خصوص ایجاد هفته بازار انجام داده و جمعه بازار کار خوبی بوده است. این طرح باید با پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی اجرا شود اما باید به این موضوع هم توجه شود که به نتیجه رسیدن طرح‌هایی که اجرا می‌شوند، زمان‌بر است. 

او اضافه کرد: باید نقاطی برای سامان‌دهی دست‌فروشان در نظر گرفته شود. شهرداری اهواز در حال فعالیت در این زمینه است اما هنوز بسیار جا دارد تا به نقطه حداقلی و مطلوب برسیم. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.