سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار: کمبود منابع آبی در تهران به شدت احساس می‌شود

احمد قیومی گفت: یکی از مباحث ویژه و حیاتی در پایتخت موضوع آب است که کمبود منابع آبی در تهران به شدت خودنمایی می‌کند.

فرماندار تهران گفت: یکی از مباحث ویژه و حیاتی در پایتخت موضوع آب است که کمبود منابع آبی در تهران به شدت خودنمایی می‌کند. البته با اجرای پروژه‌های مهم به مرحله‌ای رسیده‌ایم که مردم کمتر این موضوع را احساس می‌کنند، اما واقعیت بر موجود بودن این حساسیت است.

به نقل از فرمانداری تهران، احمد قیومی دوشنبه شب در جلسه شورای حفاظت از منابع آب مشترک با ساخت و ساز‌های غیرمجاز شهرستان تهران با اشاره به اهمیت موضوع آب در پایتخت بر الزام قانونی مبنی بر حفظ حریم‌های مختلف از جمله حریم منابع آبی، بر صیانت از حریم رودخانه‌های تهران در راستای پیشگیری از اثرات جریان‌های سیلابی تاکید کرد.

وی بهره‌گیری از پساب برای باطراوت ماندن پارک‌ها و بوستان‌ها را نیز دارای اهمیت دانست و اظهار کرد: رسیدگی به فضای سبز شهر تهران نیز بسیار مهم است و در این راستا بهره‌گیری از پساب‌ها بهترین گزینه برای آبیاری آنها است که اجرایی شده است.

قیومی افزود: برای پایداری آب بازدید‌ها و برنامه‌های موثر عمرانی آب شکل گرفته از جمله مخازن آب اضطراری که به ثمر نشسته و برخی در حال اجرا است.

معاون استاندار تهران با تاکید بر وظیفه مخازن اضطرار آب یادآور شد: مخازن آب اضطراری از جهات مختلف دارای اهمیت است و صرفا برای تامین کمبود آب در تابستان نیست، در پیشامد‌های غیرمترقبه همانند سیل، زلزله و طوفان وجود منابع قابل بهره‌گیری و پوشش به موقع نیاز‌های مردم بسیار مهم است که عمده نیاز‌ها به آب بصورت شدید احساس می‌شود.

وی پیگیری پایداری آب برای کلانشهر تهران را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: با همه مسائل آب در این کلانشهر، باید مساله آب به پایداری برسد و با وجود تغییر اقلیم و کمی بارش، مشکلات به حداقل‌های خود برسد.

همه ساخت و ساز‌های غیرمجاز تخریب شود

قیومی در ادامه با اشاره به ساخت و ساز غیرمجاز که خود تهدیدی در حوزه‌های بی‌شمار پایتخت از جمله آب است، اظهار کرد: ساخت و ساز‌های غیرمجاز که در حریم تهران رخ داده، باعث بروز مشکلات بسیاری برای کلانشهر تهران شده، حریم شهر تهران میراث نسل آینده است و باید با حساسیت بیشتری به آن نگریست و با عاملان ساخت و ساز غیرمجاز برخورد قانونی شود.

وی با اشاره به اجرایی شدن مصوبات کمیسیون ۹۹ و تخریب کامل ساخت و ساز‌های غیرمجاز و اهمیت اجرای آن به ویژه در حریم رودخانه‌ها گفت: احکام کمیسیون ماده ۹۹ باید اجرا و بدون استثنا همه ساخت و ساز‌های غیرمجاز تخریب شود، زیرا در سال‌های گذشته بدون رعایت حریم ساخت و ساز‌های غیرمجاز شکل گرفت که در وقوع سیل دچار آسیب‌های بسیاری هم برای مردم و هم محیط زیست شدیم، اما با وجود دشواری‌هایی که در این مسیر وجود دارد، اجرای دقیق احکام با کمک دستگاه قضایی ممکن خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۰ مهر ۱۴۰۳
فقط بلدید حرف بزنید نداریم نداریم. خوب راهکار چیه بگو
H
۱۰:۲۷ ۱۰ مهر ۱۴۰۳
اخراج افغانها وخارجیها
ناشناس
۰۹:۴۴ ۱۰ مهر ۱۴۰۳
از وقتی دوباره اومدید روی کار همش میگید آب نیست برق نیست گاز نیست، سه سال قطعی برق نداشتیم الان باز تو پاییزم برقامونو قطع میکنید.
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۰ مهر ۱۴۰۳
اگر کمبود منابع آبی داریم ، پس چرا شیرآلات موجود
در کشور تغییر وضعیت پیدا نمی کند و اصلاح نمی شود؟!!!
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۰ مهر ۱۴۰۳
اصلا شیر الات رو جمع کنید بجاش درپوش بزارید. انگار داره در مورد کاربراتور ماشین صحبت میکنه،شیر. الات رو تغیر وضعیت بدن یعنی چکار کنن
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۰ مهر ۱۴۰۳
این همه بارون میاد عرضه داشته باشید جمعشون کنید
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۰ مهر ۱۴۰۳
باشه
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۰ مهر ۱۴۰۳
اون نامدیرانی که هنوز مانند ۱۰۰۰ سال پیش فکر می کنند که جمعیت بیشتر، قدرت نظامی و اقتصادی بیشتر همراه داره و بدون در نظر گرفتن ترافیکهای سنگین، آلودگی هوا و نبود زیرساخت ها، سیاست افزایش جمعیت رو دنبال می کنند، باید پاسخگوی این نابسامانی ها باشند که البته نیستند
H
۰۹:۲۴ ۱۰ مهر ۱۴۰۳
افغانیها فقط من بارها دیدم با شلنگ خیابونو آب میگیرن ۹میلیون افغانی آب وگاز وبرق ووووواستفاده مفت می‌کنند اینارو بیرون کنید ایران سیراب میشه
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۰ مهر ۱۴۰۳
خیلی از ایرانیها از افغانیها بدتر مصرف می کنند !!!
H
۰۹:۴۹ ۱۰ مهر ۱۴۰۳
بله درسته
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۰ مهر ۱۴۰۳
باز دوره شما شد و کمبود برق و آب و چند روز آینده هم کمبود گاز داریم
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۰ مهر ۱۴۰۳
ربطی ندارد وقتی سدهای تهران ته نشین شده باید در مصرف آب صرفه جویی شود و بیشتر مصرف آبهای شیرین در کار کشاورزی هست باید بوجه خرج کنند کشاورزی را بجای سنتی صنعتی کنند یعنی قطره ای کشاورزی شود که اونم سالها قبل میبایس انجام میشد که بودجه کشور جاهای دیگه ای خرج شد