سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بومی‌سازی پلتفرم هوشمند کشاورزی در کشور

فناوران یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی و تولید پلتفرم یکپارچه هوشمندسازی کشاورزی با قیمت یک سوم نمونه خارجی شدند. 

محمدرضا مستوفی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به پلتفرم یکپارچه هوشمند سازی کشاورزی گفت: فناوران مجموعه شرکت دانش بنیان ما کلیه سامانه تولید محصولات کشاورزی را یکپارچه کرده اند؛ یعنی از مرحله خاک ورزی (کاشت، داشت و برداشت) تا مرحله نرم افزاری و سخت افزاری به صورت کاملا هوشمند و یکپارچه بومی سازی شده اند. این محصول در چند استان و شهرستان در حال استفاده است. 

او افزود: پلتفرم یکپارچه هوشمند سازی کشاورزی شرکت دانش بنیان ما دارای هشدار برخط به کشاورز در مواقع ضروری مانند آفت زدگی، حوادث طبیعی اعم از باد، باران، گرمازدگی و سرما زدگی است و اطلاع رسانی می‌کند. علاوه بر آن هشدار عملیاتی که در چه زمانی، چه راهکاری اتخاد شود را نیز نشان می‌دهد. این محصول آبیاری را به صورت خودکار و هوشمند انجام می‌دهد. 

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: شرکت در مراحل اولیه توسعه برای معاونت زراعت و بخش خصوصی بوده و برنامه ما پوشش حدود یک میلیون هکتار اراضی داخل کشور است. صادرات این محصول برای همسایه‌های کشور و حوزه خلیج فارس از دیگر برنامه‌های این شرکت دانش بنیان است. 

مستوفی بیان کرد: قیمت این پلتفرم یکپارچه هوشمند سازی کشاورزی نسبت به نمونه خارجی خود پایین‌تر بوده، اما از نظر کیفیت برابری می‌کند. این پلتفرم در مصرف نهاده ها، بذر، کود، آب، سم و آب مجازی که تلفات گیاهان را در پی دارد، صرفه جویی قابل توجهی دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۴ مهر ۱۴۰۳
خیلی عالی هست. یک کار ارزشمند و راه انداز. هم خیر دنیا و هم خیر آخرت بر شما باد.