سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس داوری:

داور کویتی بازی پرسپولیس قضاوت خوبی داشت/ یک پنالتی باید به نفع استقلال گرفته می‌شد

کارشناس داوری درباره قضاوت بازی سرخابی‌ها مقابل حریفان قطری و ازبکی توضیحاتی را بیان کرد.

نوذر رودنیل کارشناس داوری  در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره قضاوت عبدالله جمالی  داور کویتی بازی پرسپولیس و پاختاکور در هفته دوم لیگ نخبگان آسیا اظهار کرد: اخطار‌هایی که داور کویتی داد صحیح بودند و قضاوت خوبی هم داشت، چون تیم‌ها با هم بازی می‌کردند و کاری به هم نداشتند و تماشاگران هم خیلی منظم بودند و داور هم دردسر زیادی نداشت و راحت قضاوت کرد. هر ۲ گل پرسپولیس و پاختاکور صحیح بودند.  

او افزود: نکته مهم این است که در دقیقه ۷۷ بازی روی بازیکن پاختاکور خطای پنالتی شد، اما قبلش آفساید اعلام شد در چنین مواقعی تخلف اول حساب می‌شود و تخلف دوم حساب نمی‌شود. با توجه به اینکه بازیکن پاختاکور در موقعیت آفساید صاحب توپ شد و بعد دروازه بان پرسپولیس  خطایی روی او انجام داد به خاطر همین آفساید بازیکن پاختاکور به درستی گرفته شد. در دقیقه ۹۰+۲ خطا   به نفع پاختاکور صحیح بود و این خطا بیرون از محوطه جریمه رخ داد. دقیقه ۹۰+۳ روی کنعانی زادگان خطا شد و  بازیکن حریف او را گرفت و باید داور مسابقه خطا را اعلام می‌کرد منتهی با فاصله صورت گرفت. قانون هم می‌گوید وقتی  داور مسابقه آوانتاژ داداما اگر بعد از ۳ ثانیه بازیکن به توپ نرسید باید داور خطا را اعلام کند که متاسفانه داور مسابقه  این کار را انجام نداد.  

رودنیل گفت: من وقتی زمین و نور  بازی السد قطر برابر استقلال را دیدم خیلی حسادت کردم. از آن طرف کیفیت  زمین بازی پرسپولیس و پاختاکور  خوب نبود و نورش هم به اندازه کافی نیست و نمی‌دانم چرا این اتفاق افتاده است.  

کارشناس داوری درباره قضاوت داور بازی استقلال و السد قطر بیان کرد:  در دقیقه ۹۰+۵، مدافع شماره ۵ تیم السد قطر، مهاجم استقلال را  در محوطه جریمه بغل کرد و به طور حتم داور مسابقه باید خطای پنالتی به نفع استقلال اعلام می‌کرد. حسینی گلر استقلال در محاسبات خود اشتباه کرد و  به مهاجم السد خورد و خطایی بازیکن حریف نکرد و توپ به مشت حسینی خورد و به درون دروازه استقلال رفت و گل درست بود. خطای پنالتی به نفع استقلال هم واضح بود.

خبرنگار: مریم طایفه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.