سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد منطقه آزاد مشترک با پاکستان در مرز ریمدان موجب توسعه روابط تجاری می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: ایجاد منطقه آزاد مشترک با پاکستان در مرز ریمدان نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان موجب توسعه روابط تجاری می‌شود و نقش مهمی در ایجاد وحدت بین کشور‌های اسلامی در برابر تفرقه‌افکنی دشمنان دارد.

حمیرا ریگی  در دیدار با اعضاء اتاق بازرگانی و شماری از علمای کویته پاکستان اظهار کرد: تقویت توسعه روابط تجاری از اهداف اصلی سفر این هیات است و این حضور میدانی موجب تقویت روابط اقتصادی، فرهنگی و صنعتی بین ایران و پاکستان خواهد شد.

وی با حائز اهمیت دانستن این دیدار‌ها در شناسایی فرصت‌ها و ظرفیت‌های منطقه چابهار، گفت: از اتاق بازرگانی منطقه آزاد چابهار درخواست دارم برای شناسایی فرصت‌های موجود در پاکستان برای همکاری‌های مشترک و تلاش‌های طرفین در رفع مشکلات بین ۲ کشور اقدامات لازم را انجام دهند.

ایجاد منطقه آزاد مشترک با پاکستان در مرز ریمدان موجب توسعه روابط تجاری می‌شود

امام جمعه مسجد جامع کویته پاکستان نیز در این نشست ضمن تصریح بر اهمیت برقراری ارتباطات تجاری فیمابین، جمهوری اسلامی ایران به خاطر دعوت از هیات پاکستانی، به ویژه سفر به شهر‌های تهران، زاهدان و چابهار، بر لزوم تعامل نزدیک‌تر میان ۲ کشور تاکید کرد.

مولوی عبدالرحمن نورزهی به وجود ۲ اتاق بازرگانی در شهر کویته پاکستان اشاره کرد و تجارت برنج و ذرت را از علاقه‌مندی‌های مشترک ۲ کشور دانست.

وی به مشکلات صدور ویزا اشاره و ابراز امیدواری کرد که موانع موجود برطرف و منجر به توسعه روبط شود.

همچنین سید محمد اخلاقی، از دیگر میهمانان پاکستانی در این نشست، اظهار کرد: ارتباطات ۲ جانبه علاوه بر اینکه ایجاد فرصتی برای تعامل طرفین در راستای توسعه اقتصادی خواهد بود، بلکه اهمیت بسزایی در تسهیل فرآیند مبادلات بازرگانی و ترخیص کالا برای تجار پاکستانی نیز دارد.

لازم به ذکر است، نورزهی ضمن دعوت از حضور هیاتی تجاری به چابهار برای بررسی فرصت‌ها جهت سرمایه گذاری در منطقه آزاد خبر داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.