سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری هفتمین کاروان ترویجی الگوی کشت در منوجان

هفتمین کاروان ترویجی الگوی کشت سال‌زراعی در منوجان همزمان با ۴۹۳ نقطه کشور با حضور مسئولان سازمان جهاد کشاورزی و کشاورزان برگزار شد.

محسن نوشادی مدیر جهاد کشاورزی منوجان گفت: هفتمین کاروان ترویجی سال زراعی جاری با حضور مسئولان جهاد کشاورزی وکشاورزان با هدف تولید محصول با کیفیت و اصلاح الگوی کشت خوب برگزار شد.

وی افزود: یکی از اقدامات خیلی خوب کاروان الگوی کشت ملی این است که کشاورز قبل از کاشت محصول کشاورزی با مسائل و آخرین یافته‌ها و تحقیقات علمی درخصوص کشاورزی آگاه می شود.

مدیر جهاد کشاورزی منوجان تصریح کرد: یکی از این مزیت‌های بحث اصلاح الگویی کشت است که محققین و کارشناسان به صورت چهره به چهره مسائل و مشکلات کشاورزان را بررسی می‌کنند و به آن ها راهکار می‌دهند.

 نوشادی بیان داشت: کارشناسان مراکز تحقیقات آخرین یافته‌هایی را که در منطقه انجام شده پیاده سازی و مشکلات را بررسی می‌کنند.

وی گفت: کشاورزان هم با دراختیار داشتن یافته‌های کارشناسان درسال زراعی جدید سعی می‌کنند محصولات کشاورزی باکیفیت و سالمی دراختیار مصرف کننده قرار گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی منوجان افزود: یکی دیگر از مزیت‌های کاروان ترویجی، کاهش مخاطرات کشاورزی است؛ البته برخی از مخاطرات طبیعی دست جهادکشاورزی نیست و کشاورز از ابتدای کشت باید حتماً محصول خود را بیمه کند.

وی تصریح کرد: بحث الگویی کشت از وزارت خانه جهاد کشاورزی درهرحال سال زراعی ابلاغ می‌شود که براساس آن میزان اعلام شده باید کشت انجام شود.

نوشادی گفت: کشاورز باید آن الگو که کارشناسان آن را به کشاورزان ابلاغ می‌کنند، رعایت کنند.

مدیر جهاد کشاورزی منوجان با تأکید بر اینکه شرایط آب بحرانی است، افزود: توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی به کشاورزان این است که برای صرفه جویی در مصرف آب از طرح الگویی آبیاری قطره‌ای استفاده کنند.

وی تصریح کرد: طی پارسال ۶۵ درصد کشاورزان منوجانی از طرح آبیاری قطره‌ای استفاده کردند که این طرح راندمان تولید را بالا برد و دربرداشت محصولاتشان تاثیر زیادی داشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.