سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تهاتر بدهی پیمانکاران مسکن ملی برای تسریع پروژه‌ها

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین به بدهی دولت به پیمانکاران نهضت مسکن اشاره کرد و گفت: پیشنهاد ما استفاده از نظام تهاتر برای تسهیل این موضوع است تا پیمانکاران نقدینگی خود را حفظ کنند.

مهدی رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین در جلسه شورای تامین مسکن استان گفت: در دو سال گذشته پیشنهادات متعددی در حوزه نهضت مسکن ملی به وزارتخانه ارائه کرده‌ایم، حدود ۱۵ پیشنهاد داشتیم که برخی از آنها مؤثر واقع شده است.

وی افزود: یکی از مسائل مهم، جابجایی و تخصیص واحد‌های آماده به افرادی است که امتیاز بالاتری دارند یا اختصاص واحد‌ها به افرادی که توانایی پرداخت دارند، اما همچنان در این حوزه با چالش‌های حقوقی روبرو هستیم که حل نشده‌اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین اضافه کرد: در حال حاضر، برخی متقاضیان آماده پرداخت هستند، اما پروژه‌هایشان متوقف شده است. همچنین، در برخی موارد، واحد‌ها آماده تحویل هستند، اما متقاضی توانایی پرداخت را ندارد و امکان جابجایی نیز فراهم نیست. این موضوع دو سویه است و هم دولت و هم متقاضیان آسیب می‌بینند.

وی بیان کرد: مهمترین درخواست ما این است که واحد‌های آماده به افرادی که توانایی پرداخت دارند، تحویل داده شوند و در این حوزه اقدامات حقوقی لازم صورت گیرد.

رجحانی در ادامه به بدهی دولت به پیمانکاران نهضت مسکن اشاره کرد و گفت: مسئله بدهی دولت به پیمانکاران و تأخیر در پرداخت‌ها از چالش‌های جدی ماست. پیشنهاد ما استفاده از نظام تهاتر برای تسهیل این موضوع است تا پیمانکاران نقدینگی خود را حفظ کنند.

وی عنوان کرد: به‌عنوان مثال، پیمانکارانی که از دولت طلب دارند، اما بدهی مالیاتی دارند، بتوانند از این روش برای تسویه بدهی‌های مالیاتی خود استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین در ادامه گفت: نداشتن نقدینگی پیمانکار سبب توقف پروژه‌ها می‌شود که خسارت سنگینی برای دولت دارد و باعث افزایش قیمت نهایی مسکن می‌شود. همچنین این موضوع فشار مضاعفی بر متقاضیان وارد می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم با تصویب مصوبات در شورای عالی مسکن، این موضوع تسهیل شود.

رجحانی به اهمیت آگاه‌سازی متقاضیان نسبت به قرارداد‌ها اشاره کرد و گفت: بسیاری از تجمعات ناشی از عدم آگاهی متقاضیان نسبت به نوع قرارداد‌ها و تغییرات قیمت مصالح است. پیشنهاد می‌کنیم برنامه‌های ملی آگاه‌سازی برای کاهش این مشکلات اجرایی شود.

وی یادآور شد: همچنین برای تأمین زیرساخت‌ها در شهر مهرگان، به‌ویژه منابع آبی، نیازمند توجه و پیگیری جدی از سوی دولت و در سطح ملی هستیم که انتظار داریم در اسرع وقت این موضوع تحقق پیدا کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.