سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون اقتصادی استاندار کرمان:

اکتشافات جدید و استفاده از باطله‌ها، اولویت‌های استان هستند

حسن‌زاده با اشاره به لزوم بهره‌گیری از روش‌های جدید اکتشاف و کاهش هزینه‌ها گفت: اکتشافات جدید و استفاده از باطله‌های معادن از اولویت‌های استان هستند.

با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان، کارشناسان و اساتید حوزه زمین‌شناسی، کارشناسان شرکت‌های اکتشافی و مدیران یک شرکت مشاوره آفریقایی، نشست تخصصی با موضوع زمین‌شناسی معادن امروز دوشنبه ۹ مهر ماه در محل اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد و روش‌های جدید اکتشاف، تعیین ذخیره و نیز مدل‌سازی سه بعدی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

امیر حسن‌زاده، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: با توجه به اینکه ایران یک کشور معدنی است و باید در آینده نزدیک اقتصاد نفتی به اقتصاد معدنی تبدیل شود، نیاز است که ذخایر جدید و آنومالی معدنی کشف و استخراج شوند.

وی افزود: در این راستا باید از روش‌های سنتی فاصله گرفت و روش‌های جدید همراه با دیتا‌های جدید را در حوزه‌های مختلف از جمله تکنیک‌های ناحیه‌ای منطقه‌ای و محلی مورد استفاده قرار داد. 

حسن‌زاده تأکید کرد: باید از اطلاعات ژئوفیزیک، ژئوشیمی، پیمایش منطقه‌ای و برداشت‌های زمین‌شناسی استفاده کرد و با استفاده از تجمیع این داده‌ها در نرم‌افزار‌های تخصصی روز دنیا و همچنین تجربیات افراد متخصص به ذخایر دقیق دست پیدا کنیم که در نهایت هزینه اکتشافات را تقلیل دهیم. 

وی تصریح کرد: باید در شناسایی روش‌های جدید هم‌افزایی شکل گیرد تا شرکت‌های معدنی بتوانند از این ظرفیت‌های ایجاد شده استفاده کنند، چرا که نیاز به اکتشافات جدید و استفاده از باطله‌های معادن از اولویت‌های استان هستند. 

در این نشست تخصصی، ایده‌های وب و مدل‌های موفق طرح و مورد بررسی قرار گرفت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.