سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم الگوسازی اقدامات مؤثر در مقابله با آسیب‌های اجتماعی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: در قالب طرح نماد، آموزش و پرورش باید به طور جدی به مقوله آسیب‌های اجتماعی، به ویژه خودکشی، ورود کند. 

عباس کاظمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در جلسه بررسی آسیب‌های اجتماعی کع در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، به اهمیت دقت در ارائه گزارش‌های مربوط به آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: گزارش‌ها باید کاملاً دقیق و مبتنی بر واقعیت باشند چرا که انتشار اطلاعات نادرست، روند مدیریت و برنامه‌ریزی مقابله با آسیب را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

وی با تأکید بر اهمیت الگوسازی اقدامات مؤثر و ارائه آنها در جلسات، نقش حیاتی آموزش و پرورش را در این حوزه برجسته کرد و گفت: در قالب طرح نماد، آموزش و پرورش باید به طور جدی به مقوله آسیب‌های اجتماعی، به ویژه خودکشی، ورود کند. 

کاظمی اضافه کرد: این نهاد باید با همکاری سایر دستگاه‌ها مانند بهزیستی و علوم پزشکی به‌صورت عالمانه و با برنامه‌ریزی دقیق و بدون نمایش‌های تبلیغاتی در این مسیر اقدام کند.

وی ضعف در دسترسی به مشاوره‌های مناسب را یکی از چالش‌های اصلی دانست و افزود: با توجه به حجم زیاد کار در حوزه‌های ادراکی و شناختی، باید برنامه‌هایی از نظر کمی و کیفی متناسب با میزان آسیب‌ها تدوین شود، در حال حاضر دسترسی به مشاوره برای همه افراد مهیا نیست و این باعث میشود بسیار از مشکلات مربوط به روان و ادراکی افزایش پیدا کند.

معاون استاندار همچنین تأکید کرد: مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و مدون است و نمی‌توان تنها با کنترل آن را مدیریت کرد. باید برنامه روشنی داشت اقدامات در حوزه ایجابی و سلبی باید تبدیل به دستور کار شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.