سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شایع‌ترین دلیل غیبت دانش آموزان چیست؟

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بیماری‌های تنفسی، شایع‌ترین دلیل غیبت دانش آموزان از مدرسه است.

دکتر قاسم برجوئی فرد در جمع مسئولین آموزش‌وپرورش، مدیران و مراقبین سلامت مدارس، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید اظهار داشت: کودکان سرمایه‌های اصلی کشور هستند و حفظ سلامت آنها از هدف‌های اصلی برنامه‌های حوزه معاونت بهداشت است.

وی گفت: هر ساله با بازگشایی مدارس و فرارسیدن فصل پاییز و زمستان، انواع بیماری‌های تنفسی و مهم‌تر از همه بیماری آنفلوانزا شیوع می‌یابد که برای جلوگیری از انتقال این بیماری‌ها، باید اقدامات پیشگیرانه و کنترلی انجام شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در وبیناری که با همکاری معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش به مناسبت بازگشایی مدارس برگزار شده بود، ضمن تأکید به مسئولین جهت توجیه دانش آموزان در خصوص استفاده از وسایل شخصی، بیان کرد: بهتر است دانش آموزان و کارکنانی که علائم سرماخوردگی دارند تا زمان رفع علائم در منزل استراحت کنند تا از سرایت بیماری به سایرین جلوگیری شود.
دکتر برجوئی فرد گفت: در سال جاری در چهار شهرستان استان پشه آئدس مشاهده شده است که با توجه به شرایط زیست‌محیطی این پشه، قبل از شروع فصل بارش باید نقاط پرخطر در مدارس شناسایی و بهسازی محیط به نحوی انجام شود که هیچ‌گونه آب راکدی در مدرسه نباشد.

دکتر برجوئی فرد اضافه کرد: اهمیت تغذیه مناسب با توجه به نشانگر‌های تغذیه‌ای، خواب کافی دانش آموزان و رعایت نکات بهداشتی جهت تقویت سیستم ایمنی دانش آموزان از مواردی است که باید مد نظر والدین و مدرسه قرار بگیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.