سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پوتین دستور خدمت اجباری ۱۳۳ هزار نفر را صادر کرد

رئیس‌جمهور روسیه به موجب فرمان جدیدی ۱۳۳ هزار نفر را به خدمت در ارتش فراخواند و سربازانی را که مدت خدمت آنها به پایان رسیده بود از ارتش جدا کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه فرمان جدیدی را امضا کرد که به موجب آن ۱۳۳۰۰۰ نفر در پاییز ۲۰۲۴ به خدمت سربازی اجباری فرستاده می‌شوند. 

در این فرمان آمده است که بیش از ۱۳۰۰۰۰ شهروند روسیه بین سنین ۱۸ تا ۳۰ سال که قبلاً در اردو نبودند باید از ۱ اکتبر تا ۳۱ دسامبر به خدمت سربازی معرفی شوند. 

با همین فرمان، پوتین سربازانی را که مدت خدمت آنها به پایان رسیده بود، از ارتش جدا کرد.  به گفته ستاد کل، سربازان جدید در عملیات نظامی ویژه روسیه شرکت نخواهند کرد.

پیش از این در ماه سپتامبر، رئیس جمهور روسیه فرمان دیگری را امضا کرد که بر اساس آن تعداد نیرو‌های مسلح روسیه به ۲.۳۹ میلیون نفر می‌رسد که از اول دسامبر اجرایی می‌شود.

پوتین چند ماه قبل گفته بود حدود ۷۰۰ هزار سرباز روس در جنگ کنونی میان مسکو و کی‌یف درگیر هستند. این تعداد از تخمین قبلی وی در دسامبر ۲۰۲۳ تقریبا ۱۰۰ هزار نفر افزایش یافته است، زمانی که پوتین تعداد سربازان را ۱۶۷ هزار نفر اعلام کرده بود.

مترجم: پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.