سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس بنیاد شهید:

به اندازه کافی به نخبگان ایثارگر توجه نکردیم

اوحدی گفت: شاید تا امروز از گنجینه عظیم نخبگان ایثارگر غافل بودیم. این عزیزان سرمایه مملکت هستند و بنیاد حتماً باید یک راهبرد قطعی درباره آنها داشته باشد.

برنامه تجلیل از نخبگان شاهد و ایثارگر با حضور سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، عادل مهری مدیر کل دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر، حجت‌الاسلام سیدرمضان موسوی مقدم نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و تعدادی از نخبگان شاهد و ایثارگر برگزار شد.

اوحدی در این مراسم با بیان اینکه تشکل‌های نخبگان ایثارگر گنجینه‌ای برای بنیاد و کل کشور محسوب می‌شوند، گفت: شاید تا امروز از این گنجینه عظیم غافل بودیم. این عزیزان سرمایه مملکت هستند و بنیاد حتماً باید یک راهبرد قطعی درباره آنها داشته باشد.رئیس بنیاد شهید شرح داد: از خدا می‌خواهم به ما توفیق دهد قدر شما نخبگان ایثارگر را بدانیم. اگر قدر شما را بدانیم یعنی به خودمان و بنیاد کمک کردیم. در این صورت می‌توانیم روی حساب همین شناخت برای آینده برنامه‌ریزی کنیم.

او ادامه داد: انسان‌ها دو بخش دارند. یک بخش سقوطی و یک بخش اثباتی. بخش اثباتی این است که انسان دوست دارد کار‌هایی مثل اخذ مدرک تحصیلی انجام دهد تا خودش را اثبات کند. یعنی مثلا وقتی مدرک دکترای خودش را می‌گیرد، طرف مقابل می‌پذیرد که او مدارج علمی را طی کرده.

اوحدی ادامه داد: بخش سقوطی خصوصیاتی است که خداوند به درون، ذات و شخصیت انسان عنایت می‌کند. خداوند به برکت دوران اسارت یک بخش سقوطی به آزادگان داده‌اند که همین که در یک مجلسی می‌گویند فلانی آزاده است، خود مورد پذیرش طرف مقابل قرار می‌گیرد. رئیس بنیاد شهید شرح داد: وقتی یک

نخبه ایثارگر یا فرزند شهید برای مقام معظم رهبری صحبت می‌کند، رفتار و چهره ایشان انگار طراوت و نشاط می‌گیرد.

او با ذکر اینکه اسلام روی کسب علم تأکید دارد، اظهار داشت: اگر روی حقوق شما ایثارگران کوچک‌ترین کوتاهی بکنیم، آن دنیا باید جواب پس بدهیم.

برچسب ها: بنیاد شهید ، نخبگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.