سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برخورد قاطع با عاملان مصدومیت بانوی آمر به معروف در شیراز

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس از پیگیری و برخورد قاطع با عاملان مصدومیت بانوی آمر به معروف در یکی از پارک‌های شیراز خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌کرم عباسی در نشست با رئیس کل دادگستری فارس و معاونت حقوقی و قضایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر از حمایت‌های همه جانبه دادگستری استان از این ستاد قدردانی و اظهار کرد: تعامل ستاد امر به معروف و نهی از منکر با دادگستری می‌تواند به تقویت نظم اجتماعی و حفظ ارزش‌های فرهنگی کمک کند، اما در عین حال نیازمند رعایت توازن و حقوق بشر و آزادی‌های فردی نیز هست.

او تصریح کرد: با همکاری دادگستری استان و حمایت‌های همه جانبه رئیس کل دادگستری استان فارس و پیگیری ایشان صدور رای احراز شهادت آمر به معروف و ناهی از منکر شهید حجت‌الله هوشمند که در جهت دفاع از یک نفر مظلوم در شهرستان سروستان مصدوم و به فیض شهادت نائل آمد، به‌زودی صورت خواهد پذیرفت. پیگیری و برخورد قاطع با عاملین برخورد و مصدومیت بانوی آمر به معروف و ناهی از منکر در یکی از پارک‌های شیراز را نیز در دستور کار قرار گرفت.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس با بیان اینکه روند پرونده‌های مطالبه‌گری و تظلم‌خواهی و همچنین حقوق عامه در سطح استان پیگیری شده و از آنها حمایت به عمل خواهد آمد، گفت: ستاد امر به معروف و دادگستری در کنار مردم هستند و به مطالبات به حق آنها گوش فرا خواهند داد.

او همچنین ضمن ارائه گزارش وضعیت عفاف و حجاب و ناهنجاری‌های سازمان یافته اخیر در شهر شیراز بیان کرد: ستاد می‌تواند در تدوین دستورالعمل‌ها و سیاست‌های مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر با دادگستری همکاری کند تا این دستورالعمل‌های بازدارنده به شکل قانونی و مستند به اجرا درآیند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس نیز در این نشست با تأکید بر همراهی و حمایت همه جانبه از ستاد امر به معروف و نهی از منکر و همچنین حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر نسبت به پرونده‌های مطرح شده در جلسه ابلاغات لازم را صادر و اعلام کرد.

در این نشست مقرر شد به منظور سهولت پیگیری پرونده‌های مهم در ستاد یکی از قضات حوزه ریاست به عنوان نماینده تام‌الاختیار رئیس کل دادگستری فارس به ستاد معرفی تا در ستاد حضور پیدا کند.

همچنین به منظور بررسی دقیق‌تر راهکار‌های مقابله با موضوعات و معضلات مهم شهر شیراز و استان فارس در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی ناهنجاری‌های سازمان یافته بالأخص عفاف و حجاب جلسه‌ای با حضور مسئولان عالی استان با دعوت شخص رئیس کل دادگستری در ستاد امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.