سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی هفتمین کاروان ترویج بهره وری ویژه الگوی کشت ملی محصولات زراعی درآذربایجان شرقی

هفتمین کاروان ترویج بهره وری ویژه الگوی کشت ملی محصولات زراعی کشت پاییزه، همزمان با سراسر کشور در استان آذربایجان شرقی راه اندازی شد.

 مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی در مراسم این کاروان ترویجی که در روستای نوجه ده شهرستان تبریز برگزار شد گفت: هفتمین کاروان ترویج بهره وری ویژه الگوی کشت ملی محصولات زراعی کشت پاییزه در ۲۱ شهرستان استان آذربایجان شرقی با هدف ترویج الگوی کشت محصولات زراعی و انتقال دانش روز و مطالب علمی توسط محققان به کشاورزان و بهره برداران کار خود را آغاز کرد.

آیت اله عبادپور افزو: در فصل کشت محصولات پاییزه ضرورت دارد کشاورزان به تهیه بستر کشت و رعایت کشاورزی حفاظتی، تغذیه گیاهی و استفاده بهینه از منابع موجود و استفاده از ادوات خاکورزی برای حفاظت از رطوبت خاک توجه کنند.

وی گفت: امسال در استان آذربایجان شرقی طرح جهش تولید در ۶۹۰ هزار هکتار از اراضی استان اجرا می‌شود که در این ارتباط برای ۲۰۰ هزار نفر روز آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

وی با اشاره به محدودیت منابع مثل آب و خاک افزود: باید کشاورزان به حفاظت از آب و خاک اهتمام کنند و با مدییت صحیح مصرف موجب پایداری تولید و حفظ محیط زیست شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز نیز گفت: اجرای الگوی کشت با تاکید بر امنیت غذایی پایدار یکی از اهداف کاروان ترویج بهره وری است که امروز همزمان با سراسر کشور، در شهرستان تبریز راه اندازی شد.

ابراهیم فرقانی افزود: ۲۴ هزار و ۵۰۰ نفر در ۷۶ روستای شهرستان تبریز مشغول به فعالیت هستند که ما در این کاروان ترویجی سعی می‌کنیم محصولات با نیاز آبی کم و درآمد بیشتر را به کشاورزان برای کشت توصیه بکنیم. به طور مثال امسال در شهرستان تبریز ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار کلزا کشت کردیم که مطابق با الگوی کشت بوده است.

وی بیان کرد: در شهرستان تبریز ۱۶ هزار هکتار اراضی آبی محض داریم و در تعداد گاوداری‌های صنعتی دارای مقام دوم استانی هستیم. همه اینها بیانگر آنست که شهرستان تبریز دارای ظرفیت‌های کشاورزی زیادی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز از تمامی بهره برداران خواست تا با توجه به مسائل ترویجی مثل استفاده از بذور اصلاح شده و رعایت الگوی کشت، تولید خود را افزایش داده و به سودآوری بیشتری برسند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.