سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجوز ساخت ۲ پیست جدید اتومبیلرانی در کرمانشاه صادر شد

رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی کرمانشاه گفت: با رایزنی و نشست‌هایی که با مسوولان اداره کل ورزش و جوانان استان داشتیم، مجوز ساخت ۲ پیست جدید موتورسواری و اتومبیلرانی در این استان صادر شد.

محمدجواد کرانی رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی کرمانشاه گفت: این ۲ پیست شامل آفرود و پیست چند منظوره موتورسواری و اتومبیلرانی است که به زودی ساخت آن در دهکده المپیک شهر کرمانشاه آغاز خواهد شد.

وی افزود: عملیات اجرایی پیست آفرود در پنج هکتار چند روز آینده در ضلع غربی دهکده المپیک آغاز خواهد شد و پیست چند منظوره موتورسواری و اتومبیلرانی نیز در زمینی به مساحت هشت هکتار در همین دهکده ساخته خواهد شد.

رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی کرمانشاه تاکید کرد: کار طراحی پیست آفرود که از موقعیت بسیار خوبی برای حضور تماشاگران نیز برخوردار است هم اکنون با نظرات کارشناسی و مطابق با استاندارد‌های روز در حال انجام است و پیش بینی شده است برای استفاده در ۲ بخش حرفه‌ای و نیمه حرفه ایی آماده شود.

کرانی با بیان اینکه استان کرمانشاه همواره در این رشته قهرمان و نایب قهرمان کشور بوده است افزود: پیش از این یک پیست آفرود در دهکده المپیک فعال بود که داخل طرح احداث پروژه پیست سوارکاری قرار گرفته، لذا مجوز ساخت یک پیست دیگر را گرفتیم.

وی یادآور شد: با ساخت این ۲ پیست علاوه بر اینکه همه نیاز‌های این هیات در رشته‌های مختلف موتورسواری و اتومبیلرانی برطرف می‌شود می‌توانیم میزبانی رقابت‌های قهرمانی کشور را نیز برای کرمانشاه از فدراسیون اخذ کنیم.

کرانی با بیان اینکه در سفر ریاست جمهوری به استان اعتباراتی برای این پروژه‌ها مصوب شده است افزود: با اتمام کار زیرسازی و آسفالت پیست دوم رشته‌هایی همچون کارتینگ، موتورریس، اسلالوم، سرعت و دِرگ صاحب یک پیست برای تمرین خواهند شد.

رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی کرمانشاه یادآور شد: در حال حاضر تنها یک پیست موتورکراس در دهکده المپیک و یک پیست اسلالوم در مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد کرمانشاه برای ورزشکاران این رشته‌ها فعال است.

وی همچنین به صدور مجوز تردد موتور‌های سنگین برای تمرین در دهکده المپیک نیز خبر داد و گفت: با پیگیری‌هایی که با فرمانداری کرمانشاه انجام گرفته است، مجوز تردد موتور‌های سنگین از منزل تا دهکده المپیک صادر شده است.

کرانی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۱۰۰ موتورسنگین در سطح استان وجود دارد گفت: با صدور این مجوز ورزشکاران این رشته نیز می‌توانند بدون دغدغه و مشکل در دهکده المپیک به تمرین بپردازند.

وی گفت: در حال حاضر ۵۰۰ نفر در رشته‌های مختلف در قالب این هیات فعالیت دارند و علاوه بر شهر کرمانشاه این هیات در شهرستان‌های پاوه، صحنه، هرسین، جوانرود، اسلام آباد غرب و کنگاور نیز دارای هیات بوده و فعالیت دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.