سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور فاکتور الکترونیک راهی برای شفافیت بازار میوه

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: اجرای کامل صدور فاکتور الکترونیک در شفافیت بازار میوه تاثیر بسزایی دارد.

اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: تاکنون صدور فاکتور الکترونیک در میدان مرکزی به نتیجه نرسیده است، درحالیکه اجرای این موضوع به طور کامل و قید نوع محصول و درجه آن شفافیت بازار را به همراه دارد. 

او از رکود و کسادی بازار میوه خبر داد و گفت: براساس آمار توزیع میوه های پاییز نسبت به سال قبل ۲۰ تا ۲۵ درصد رشد داشته است که براین اساس پیش بینی می شود نوسانی در بازار رخ ندهد.

کارگر قیمت کنونی هرکیلو نارنگی انشو را ۷ تا ۲۲ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی هرکیلو نارنگی تخم ژاپنی ۲۰ تا ۴۰ هزارتومان، انار ۲۰ تا ۴۵ هزارتومان، سیب لبنانی و سیب پاییزه ۲۰ تا ۵۰ هزارتومان و لیموشیرین ۲۵ تا ۴۰ هزارتومان است‌.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران ادامه داد: در حال حاضر هرکیلو پسته تازه با نرخ ۱۷۰ تا ۲۵۰ هزارتومان، انگور بی دانه قرمز ۳۰ تا ۸۰ هزارتومان، انگور بی دانه زرد ۳۰ تا ۶۰ هزارتومان، شلیل ۲۰ تا ۵۰ هزارتومان، گلابی شاه میوه ۳۰ تا ۷۵ هزارتومان و گلابی بیروتی ۴۰ تا ۱۳۰ هزارتومان است که حداکثر با ۳۵ درصد سود در خرده فروشی ها باید عرضه شود.

او قیمت هرکیلو موز اکوادور را ۸۸ هزارتومان، موز فیلپین ۸۶ هزارتومان، موز هندی ۶۹ هزارتومان و هرکارتن آناناس را یک میلیون تا یک میلیون و ۵۰۰ هزارتومان اعلام کرد‌.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران از آغاز روند کاهشی قیمت خیار خبر داد و گفت: امسال کشاورزان کشت خیار را کمتر انجام دادند که کاهش عرضه منجر به نوسان قیمت شد، درحالیکه اکنون عرضه در کشت جدید افزایش داشته که همین امر منجر به کاهش ۳۰ درصدی قیمت خیار شده است.

کارگر گفت: قیمت کنونی هرکیلو خیار در میدان مرکزی با کاهش ۱۵ هزارتومانی نسبت به هفته قبل به ۲۵ تا ۳۰ هزارتومان رسیده است که پیش بینی می شود در هفته آینده بازار به تعادل برسد.

خبرنگار: آزاده محبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.