سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور پیام تسلیت ارتحال آیت‌الله جعفری اراکی

در پی ارتحال آیت‌الله جعفری اراکی، استاندار مرکزی پیام تسلیت صادر کرد.

متن پیام تسلیت دکتر فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی در پی ارتحال آیت‌الله جعفری اراکی بدین شرح است:

بسم‌الله الرَّحْمنِ الرَّحِیم
انالله و انا الیه راجعون

رحلت عالم پارسا و پرهیزگار، استاد برجسته حوزه و از شاگردان و یاران دیرین امام خمینی (ره)، حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمد جعفری اراکی (رضوان الله تعالی علیه) موجب تألم و تأسف گردید.

این فقیه پارسا که از مفاخر دیار آفتاب بود یک عمر تلاش خود را به تعلیم، تبیین و ترویج معارف قرآنی و اسلامی معطوف داشت و با اندوخته‌های علمی و عملی خود، در مسیر تربیت طلاب و مبلغین علوم و معارف اسلامی به مجاهدت پرداخت.

اینجانب این ضایعه را به علمای اعلام، حوزه‌های علمیه، مردم شریف اراک، شاگردان، علاقمندان و به ویژه بیت مکرم ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن عالم فرزانه، غفران و رحمت الهی و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

گفتنی است، آیت الله حاج شیخ محمد جعفری اراکی در اسفند ماه سال ۱۳۱۰ شمسی در منطقۀ کَرَهرود اراک متولد شد و از سن یازده سالگی تحصیلات حوزوی خود را در مدرسه حاج محمد ابراهیم اراک آغاز کرد؛ پس از پایان مقدمات در سال ۱۳۲۵ شمسی به حوزۀ علمیه قم رفت و سپس بعد از پایان سطوح عالی برای تکمیل دروس حوزوی و درس خارج فقه و اصول در سال ۱۳۳۱ شمسی راهی عراق و شهر نجف می‌شود

ایشان در زمان تشرف امام خمینی (ره) به نجف بیش از ۱۴ سال از محضر امام راحل استفاده کرد و پس از بازگشت به ایران بیش از سه دهه چراغ بحث و تدریس خارج فقه و اصول را در حوزه علمیه مروی روشن نگاه داشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.