سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری کنگره بانو حدیدچی دباغ در سنندج

کنگره پاسداشت بانو مرضیه حدیدچی دباغ و تجلیل از زنان پاسدار استانهای غرب کشور، آبان ماه سال جاری در سنندج برگزار می‌شود.

حسن عسکری در نشست هماهنگی برگزاری این کنگره، اظهار کرد: این کنگره باید در شان بانو حدیدچی و تمامی بانوان مجاهد باشد و  تمامی ادارات و نهاد های مرتبط در برگزاری هرچه بهتر این مراسم مشارکت داشته باشند.

وی افزود: این کنگره قرار است به صورت منطقه‌ای و با حضور مهمانانی از استان‌های همدان، کرمانشاه، ایلام و کردستان برگزار شود و در طول این مراسم از زنان نمونه پاسدار از استان‌های شرکت‌کننده تجلیل خواهد شد. 

به گفته فرماندار سنندج، در  این مراسم از زنان نمونه پاسدار از استان‌های شرکت‌کننده  و همچنین، خانواده دانشمند شهید داریوش رضایی نژاد و خانواده‌  ۲شهید شاخص زن  کردستان، شهیده ناهید فاتحی کرجو و شهیده فاطمه اسدی، به همراه  ۲ بانوی جانباز استان تجلیل می شود.

مرضیه حدیدچی دباغ، که با نام طاهره دباغ نیز شناخته می‌شود، در دوران حکومت پهلوی توسط ساواک زندانی و سپس در زمان تبعید امام خمینی در پاریس، محافظ شخصی خانواده ایشان بود.

 پس از پیروزی انقلاب اسلامی، او از بنیان‌گذاران سپاه پاسداران در همدان شد و نقش مهمی در خنثی‌سازی کودتای پایگاه هوایی نوژه ایفا کرد.

وی همچنین به عنوان نخستین فرمانده زن سپاه پاسداران شناخته شده و پنج دوره نماینده مجلس شورای اسلامی از حوزه‌های همدان و تهران بود.

این مراسم به منظور بزرگداشت مقام بانو حدیدچی دباغ، چریک مسلح ایرانی و از بنیان‌گذاران سپاه پاسداران در سوم آبان ماه سال جاری در سنندج برگزار خواهدشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.