سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سالانه بیش از ۲۰ هزار تن بذر گندم و جو در اختیار کشاورزان زنجان قرار می‌گیرد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سالانه بیش از ۲۰ هزار تن بذر فرآوری شده گندم و جو تولید و در اختیار کشاورزان استان قرار می‌گیرد.

اکبر طیبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکت‌های تولید و فرآوری بذر استان زنجان در ۱۱ مرکز نسبت به بوجاری و فرآوری بذر اصلاح شده گندم و جو در ارقام و طبقات مختلف در شهرستان‌های زنجان، خدابنده، ایجرود و سلطانیه اقدام می‌کنند.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های لازم در مراکز فرآوری بذر اظهار داشت: به دنبال تنوع بخشی بیشتر در ارقام مورد کشت و استفاده از ارقام جدید و پرپتانسیل در مزارع استان هستیم.

طیبی یادآور شد: سالانه بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات زراعی از جمله گندم، جو و حبوبات در اراضی کشاورزی استان زنجان تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: محصول گندم در سطح ۳۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کشت می‌شود که از این میزان سطح زیرکشت ۱۹هزار هکتار آبی و بقیه به صورت دیم است.

طیبی افزود:‌ در بیش از ۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان نیز جو کشت می شود و بخش عمده ای از کشاورزی استان به صورت دیم است که از همین رو میزان تولید محصولات به شرایط اقلیمی هر سال وابسته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.