سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات بیش از ۱۲۵ قلم کالا از گمرکات مازندران

بیش از ۱۲۵ قلم انواع کالا به ارزش بیش از ۱۷۲ میلیون دلار ازطریق گمرکات مازندران به ۴۲ کشور صادر شده است.

امیر جمشیدی ناظر گمرکات مازندران گفت: ۹۶۱ هزار و ۱۰۳ تن کالا به ارزش ۱۷۲ میلیون و ۶۹۰ هزار دلار در ۶ ماهه نخست امسال از گمرکات مازندران صادر شده است.

او با اشاره به صادرات بیش از ۱۲۵ قلم کالا از گمرکات نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنار و آمل، افزود: فرآورده‌های لبنی با ارزش ۶۲ میلیون دلار، سیمان با ارزش ۲۳ میلیون دلار، مواد پلاستیکی با ۱۹ میلیون دلار، فلزات معمولی و مصنوعات آن با ۱۸ میلیون دلار و مصنوعات آن، مصنوعات و محصولات از مواد معدنی با ارزش ۵ میلیون دلار پنج قلم اصلی صادراتی می‌باشند که سهم ارزشی ۷۴ درصدی از کل صادرات گمرکات مازندران را داشته اند.

ناظر گمرکات مازندران گفت:این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۲۵ درصد و از نظر ارزشی ۱۴ درصد رشد را نشان می‌دهدو متوسط ارزش هرتن کالای صادراتی گمرکات مازندران به رقم ۱۸۰ دلار رسیده است.

جمشیدی یا بیان صادرات به ۴۲ کشور، در مورد مهم‌ترین مقاصد صادراتی گمرکات مازندران، گفت: عراق با ارزش ۷۱ میلیون و ۲۶۶ هزار دلار اولین مقصد کالا‌های صادراتی گمرکات مازندران، روسیه با ارزش ۴۶ میلیون و ۸۵۴ هزاردلار، ترکمنستان با ارزش ۱۳ میلیون و ۲۳ هزار دلار، قزاقستان با ارزش ۸ میلیون و ۸۳۵ هزاردلار و پاکستان با ارزش ۵ میلیون و ۶۷۰ هزار دلار پنج کشورنخستی بودند که در مجموع بیش از ۱۴۶ میلیون دلار از گمرکات مازندران وارد کردند.

براساس این گزارش، صادرات به کشور‌های فوق ۸۴ درصد ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.