سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید ۱۹۵ هزار دوز واکسن ایرانی آنفولانزا

رئیس سازمان غذا و دارو­ گفت: شرکت تولید کننده داخلی­ حدود ۱۹۵ هزار دُز واکسن آنفولانزا برای تزریق به گروه‌های پرخطر تحویل معاونت بهداشت داده است.

سیدحیدر محمدی­ گفت: در رصدی که انجام داده‌ایم، واکسن هم در داروخانه‌ها و هم در شرکت‌های پخش برای فروش موجود است.

وی افزود: قرار است حداقل ۲۰۰هزار دوز دیگر از واکسن تولید داخل نیز برای توزیع در داروخانه‌ها در اختیار شرکت‌های پخش قرار گیرد و منتظریم که این تعداد را تولید کننده داخلی تحویل دهد.

وی اظهار کرد: همچنین حدود ۲۵۰هزار دوز واکسن خارجی برای مصرف گروه‌های پرخطر به معاونت بهداشت تحویل داده شده است.

­رئیس سازمان غذا و دارو گفت:­ امسال­­ مجوز واردات ۲ میلیون و ۱۰۰هزار دوز واکسن ۴ظرفیتی آنفولانزا را داده‌ایم که بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار دوز آن در داروخانه‌های سراسر کشور در دسترس مردم است.

وی افزود: مردم می‌توانند جهت شناسایی داروخانه‌های توزیع کننده واکسن آنفولانزا، از طریق سامانه تی‌تک به نشانی mobile.ttac.ir­ یا با نصب اپلیکیشن تیتک در قسمت دارو‌های کمبود، نزدیک‌ترین داروخانه محل جستجو را انتخاب و واکسن را تهیه کنند.

وی همچنین در ادامه صحبت هایش، بیماری آنفولانزا را یک بیماری تنفسی حاد واگیردار با منشاء ویروس خواند و گفت: تزریق واکسن آنفولانزا موثرترین راه پیشگیری از خطر‌های ناشی از این بیماری به ویژه برای گروه‌های پرخطر است.

وی در عین حال، بر لزوم رعایت بهداشت فردی مانند پوشاندن دهان و بینی هنگام عطسه و سرفه، شست وشوی صحیح دست‌ها بخصوص بعد از سرفه و عطسه، استراحت و ماندن در منزل تا زمان بهبودی، حاضر نشدن در اماکن و تجمعات تا بهبودی کامل تاکید کرد.

رئیس سازمان غذا و دارو همچنین درباره گروه‌های دارای اولویت دریافت واکسن گفت: افراد بالای ۶۵ سال، کودکان شش ماه تا ۵ سال، کادر بهداشت و درمان، افراد دارای بیماری زمینه‌ای مانند بیماران دیابت، قلبی و عروقی، ریوی و کلیوی، بیماران مبتلا به نقص سیستم ایمنی، مبتلایان به سرطان و زنان باردار از اولویت‌های دریافت واکسن آنفولانزا هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.