سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز کشت محصولات پاییزه در چهارمحال و بختیاری

رییس جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۱۱ هزار تن کود و حدود ۵ هزار تن بذر اصلاح شده برای کشت پاییزه این استان پیش‌بینی شده است.

حسین برزگر اظهارکرد: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، کشاورزان استان در خصوص تامین کود و بذر مورد نیاز برای انجام کشت پاییزه نگرانی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه مقداری از بذر اصلاح شده پارسال در استان هنوز وجود دارد اظهار داشت: کشاورزان باید با تغییر رویکرد در خصوص کاهش مصرف سم و همچنین نسبت به استفاده از بذر‌های اصلاح شده اقدام کنند.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری همچنین بر ضرورت استفاده از طرح جهش تولید در دیمزار‌ها و استفاده از آب سبز و توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، اصلاح تغذیه مکانیزاسیون و نهاده‌ها تاکید کرد.

وی با تاکید بر اهمیت بیمه محصولات زراعی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری بیشترین سطح بیمه محصولات کشاورزی را نسبت به سطح زیر کشت خود دارد.

برزگر با اشاره به وجود ۸۵ تا ۹۰ دستگاه ناوگان کشت مستقیم در چهارمحال و بختیاری گفت: با اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها طی ۲ سال گذشته در خصوص تجهیز ناوگان کشت مستقیم تحولات مهمی در استان به ثبت رسیده است.

وی افزایش ۱۵۰ درصدی ماشین‌آلات کشت غلات، رشد ۲ برابر بذر‌های اصلاح شده را از دیگر عوامل بهبود کشت پاییزه در چهارمحال و بختیاری عنوان کرد.

برزگر اضافه کرد: با وجود تمام مشکلات موجود در خصوص تامین کود‌های مورد نیاز و حداقل نداشتن کود طی ۱۵۰ روز (۷۰ روز قطعی گاز پتروشیمی لردگان و تحویل ندادن کود از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مدت ۸۰ روز)، اما چهارمحال و بختیاری ۳۰ هزار تن تعهد کود استان را برای کشاورزان تامین کرد.

وی یادآور شد: با این اقدام چهارمحال و بختیاری جزو پنج استان نخست کشور در خصوص تامین کود شیمیایی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.