سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی قوه قضاییه:

وقوع جرم اختصاص به اتباع ندارد

جهانگیر گفت: وقوع جرم اختصاص به اتباع ندارد و در همه بخش‌ها به خصوص در حاشیه شهرها به دلیل اینکه امکانات کمتر و محرومیت‌ها بیشتر است ممکن است جرم اتفاق بیفتد.

اصغر جهانگیر درباره ساماندهی اتباع غیرایرانی در کشور در جمع خبرنگاران گفت: در این زمینه از سازمان ملی مهاجرت دعوت کردیم و جلسات مشترکی با آنها تشکیل شد در خصوص اینکه چگونه می‌توان از حضور اتباع به عنوان فرصت‌های کشور استفاده کرد و خدایی نکرده اگر تهدید و یا ضعفی وجود دارد، چگونه می‌توان آنها را برطرف کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تصریح کرد: در حال حاضر سازمان ملی مهاجرت در این خصوص برنامه کاملی را دنبال می‌کند. ما نیز در حوزه معاونت اجتماعی تلاش می‌کنیم متناسب با وظایفی که داریم به آنها کمک کنیم.

جهانگیر درباره تحصیل کودکان اتباع تصریح کرد: کودکان اتباع که در حال حاضر در جامعه ما حضور دارند، به موازات کودکان ایرانی از تحصیلات رایگان بهره‌مند می‌شوند و از این تحصیلات می‌توانند استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: در هر صورت وظیفه اصلی رسیدگی به مسائل اتباع، مربوط به دولت است و ضابطان به ویژه نیروی انتظامی در این زمینه برنامه‌های خوبی برای ساماندهی و شناسنامه‌دار کردن اتباع دارند. بازگرداندن اتباعی که به صورت غیرمجاز در کشور هستند از موضوعاتی است که دولت آن را دنبال می‌کند. در هر بخشی هم که به قوه قضاییه نیاز داشته باشند و همچنین به معاونت اجتماعی قوه قضاییه ما نیز این آمادگی را داریم که به آنها کمک کنیم تا ان‌شاءالله این حوزه سر و سامان بهتری بگیرد.

جهانگیر درباره پیشگیری از وقوع جرم در حاشیه شهر‌های بزرگ مانند تهران تصریح کرد: وقوع جرم اختصاص به اتباع ندارد و در همه بخش‌ها ممکن است جرم اتفاق بیفتد، به خصوص در حاشیه‌ها به دلیل اینکه امکانات کمتر است و محرومیت‌ها بیشتر است، گاهی اوقات ممکن است ما شاهد برخی از جرائم باشیم. این مسئله به صورت خاص به اتباع باز نمی‌گردد و می‌تواند شامل همه از جمله اتباع هم باشد. فعالیت‌هایی که ما در حوزه پیشگیری از وقوع جرم در حوزه حاشیه‌نشینی انجام می‌دهیم، شامل همه افراد می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۰۰ ۰۹ مهر ۱۴۰۳
شما مگر مسئولیت ندارید در قبال این ملت ؟ پس چرا خواست ملت که اخراج همه ی اتباع است را اجرا نمیکنید ؟
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۹ مهر ۱۴۰۳
چرا به خواسته ملت اهمیت نمی‌دید چطور دیگه باید اعتراض کنیم مردم خسته شده اند افغانی باید از ایران اخراج بشه .
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۳
محدودیت باید ایجاد بشه که دیگ ترغیب نشن برای اومدن..
ناشناس
۱۰:۴۱ ۰۹ مهر ۱۴۰۳
نه کی گفته فقط اتباع جرم مرتکب می شود مسولان در راس جرم هستند که الا ماشا الله خانوادگی و...
همشهری
۱۰:۲۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۳
مگه حاشبه شهر وجود دارد؟ صد البته
یک حلبی اباد در تهران بعداز انقلاب جمع شد هزا ران حلبی اباد در تمام شهرهای ایران درست شد بعد ا ز بیش از ۴۰ سال از انقلاب گذشته این نتیجه سزاوار ملت است ؟
مردم اشتباه کردند یا مسیولبن ؟
ناشناس....
۰۹:۵۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۳
اره نداره
ناشناس
۰۹:۵۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۳
چرت وپرت می گی بیشتر سرقت‌ها وتجاوز و درگیری‌ها بخاطر وجود نا امن اینها درکشور است .

عرضه بیرون کردن ندارید دارید حمایت می کنی.

باید تمام افغانی‌ها هرچه سریعتر ایران راترک کنند.

ماملت نمی خواهیم حتی یه بیگانه درکشور ببینیم.
ناشناس
۱۲:۱۲ ۰۹ مهر ۱۴۰۳
دقیقا
خواست ملت ایران است