سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید محصول فناورانه عصاره مخمر در اصفهان

محصول فناورانه عصاره مخمر با یک هفتم قیمت نمونه مشابه خارجی برای نخستین بار در کشور تولید شده است.

 مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: عصاره مخمر یکی از محصولات دانش‌بنیان پر مصرف در کشور است که بیشتر در صنایع غذایی، دام، طیور، آبزیان، حیوانات خانگی و زنبور عسل به عنوان مکمل و افزودنی ماده غذایی استفاده می‌شود.

 
کیوان بهشتی مآل با بیان اینکه این محصول دانش‌بنیان در کشور حدود ۳ یورو معادل یک هفتم نمونه خارجی به فروش می‌رسد، افزود: هر کیلوگرم عصاره مخمر حدود ۲۰ یورو هزینه دارد و پیشتر حدود ۵ تا ۱۰ هزار تن در سال به کشور وارد می‌شد، اما اکنون با تولید داخلی این محصول برخلاف مجوز‌های وارداتی، این میزان کاهش یافته است.


وی گفت: استفاده از این محصول با افزایش سیستم ایمنی و جلوگیری از بروز بیماری‌ها، تأمین کننده سلامت دام و طیور نیز است.


کیوان بهشتی مآل با بیان اینکه این محصول تولیدی موفق به دریافت گواهی COC شده است، افزود: این محصول در یکی از برنامه‌های منتخب سازمان ملل و مرکز ITC پذیرفته شد و در اتحادیه اروپا در کشور‌های آلمان، هلند و سوئیس به عنوان یک محصول دانش‌بنیان از کشور ایران ارئه و مورد استقبال قرار گرفت.


کیوان بهشتی مآل افزود: به غیر از این، محصولات دیگری مانند انواع میکروارگانیسم‌های شناسه‌دار (باکتری‌ها، قارچ‌ها و مخمر) نیز در این شرکت تولید شده که در قالب یک بانک میکروبی عرضه می‌شود و برای استفاده‌های تحقیقاتی در مرکز ایران به فروش می‌رسد.


وی گفت:همچنین انواع محیط‌های کشت میکروبیولوژی مورد استفاده در دانشگاه‌ها، موسسه‌های تحقیقاتی، کارخانه‌های تولید مواد غذایی، و انواع آزمایشگاه‌های کنترل کیفی نیز در این شرکت تولید شده است.


وی ادامه داد: این واحد دانش بنیان در سال ۱۴۰۱ از بین ۲۲۷ نامزد به عنوان فناور برگزیده انتخاب شده است.


شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با حدود ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور مستقر در خود، به طور تخصصی به رفع نیاز فناورانه صنایع می‌پردازد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.