سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت توجه به کیفیت زندگی سالمندان گیلانی

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در حال حاضر توجه به تسهیل و کیفیت زندگی سالمندان یک ضرورت در این استان است.

سید محمود رضوانی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان همزمان با روز جهانی و آغاز هفته ملی سالمند (۷ تا ۱۳ مهر ماه) با اشاره به روند رو به رشد سالمندی در این استان گفت: هم اکنون توجه به تسهیل و کیفیت زندگی سالمندان یک ضرورت در استان است.

او با بیان اینکه سالمند شدن جمعیت در حال حاضر یک واقعیت جهانی است، افزود: هم اکنون جمعیت افراد مسن به طور قابل توجهی در دنیا در حال افزایش است، اما باید بدانیم که سالمندی دوران مهمی از زندگی انسان‌ها است و حفظ و ارتقاء سلامت سالمندان در تمامی ابعاد (جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی) در اولویت خواهد بود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان تکریم سالمندان را یک وظیفه اخلاقی و اسلامی اعلام و تصریح کرد: نسل امروز نیازمند آموزش برای تکریم سالمندان است، اما در کنار آن، آشنایی با دوران سالمندی پیش از رسیدن به این سنین، بر هر فردی لازم است تا کیفیت زندگی در دوران سالمندی ارتقا یابد.

رضوانی با اشاره به جمعیت سالمند گیلان که رو به رشد است، توجه به تسهیل زندگی برای این جمعیت استان را ضروری دانست و گفت: محیط‌های شهری از جمله پیاده روها، بوستان ها، ساختمان‌ها باید طوری طراحی شوند که در کنار تأمین امکانات و تجهیزات برای سالمندان، بستر مناسبی برای زندگی این گروه سنی را فراهم کند.

به گفته او، با ارائه خدمات درمانی ویژه سالمندان در سطح استان در کنار مهیاسازی بستر مشارکت بیشتر سالمندان در فعالیت‌های اجتماعی می‌توان تا حدود زیادی کیفیت زندگی سالمندان را ارتقا داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین گفت: توانمندسازی افراد جامعه در تمامی سنین، شروع مشکلات سالمندی را به تأخیر می‌اندازد و نظام سلامت توجه ویژه‌ای به سالمندان دارد.

رضوانی افزود: توجه به سلامت روان و تغذیه مناسب سالمندان، افزایش مشارکت اجتماعی آنان و فعالیت بدنی مناسب سالمندان می‌تواند مشکلات سالمندی را به تأخیر بیاندازد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.