سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واشنگتن پست از ردپای مهمات آمریکایی در حمله رژیم صهیونیستی به بیروت خبر داد

تحلیل‌ها نشان می‌دهد که خسارات به جا مانده از حمله روز جمعه رژیم صهیونیستی به جنوب بیروت با استفاده از بمب‌های دوهزار پوندی آمریکایی مطابقت دارد.

واشنگتن پست در گزارشی نوشت که بر اساس تصاویر به دست آمده از بیروت و تحلیل‌هایی که انجام شده، اسرائیل در حمله روز جمعه خود به حومه این شهر احتمالا از مهمات دو هزار پوندی ساخت آمریکا استفاده کرده است.

در ویدئو‌های به دست آمده که توسط سه تحلیلگر بررسی شده است، هشت هواپیمای اف-۱۵ که حداقل ۱۶ بمب دوهزار پوندی را حمل می‌کنند، از زمین بلند می‌شوند. عکس‌های منتشر شده توسط ارتش صهیونیست نیز نشان می‌دهد که هواپیما‌های منفرد مجهز به ۳ تا ۶ بمب استحکام شکن «BLU-۱۰۹» بوده است.

در پی حمله روز جمعه رژیم صهیونیستی به مناطقی از جنوب لبنان، ۶ ساختمان ویران شده و دست کم ۱۱ نفر به شهادت رسیدند. سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان نیز طی این حمله تجاوزکارانه به شهادت رسید که واکنش شدید مقامات بین‌المللی را در پی داشت.  با این حال، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «کامالا هریس» معاون او در بیانیه‌های جداگانه‌ای اعلام کردند که از این اقدام رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند.

آمریکا که تامین کننده اصلی تسلیحات رژیم صهیونیستی است، از زمان آغاز جنگ غزه در اکتبر سال گذشته، با حمایت‌های دیپلماتیک و نظامی خود، سبب ادامه تجاوزات اسرائیل شده است. تحلیلگران بار‌ها هشدار داده اند که شکست آمریکا در اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به جنگ غزه و جلوگیری از تشدید تنش در لبنان، منطقه را به سمت یک جنگ فراگیر سوق می‌دهد.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.