سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

آسیب جدی به شورای حزب‌الله لبنان وارد نشده است

رضایی گفت: آسیب جدی به شورای حزب‌الله وارد نشده و عملیات حزب‌الله متوقف نخواهد شد.

ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که با حضور اعضای کمیسیون و مقامات و مسئولانی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت: در ابتدای جلسه اعضا دیدگاه‌های خود را در ارتباط با مسائل روز کشور بیان کردند و در ادامه یکی از فرماندهان سپاه قدس تحلیلی از شرایط منطقه و به ویژه لبنان و حوادث اخیر در بیروت ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: بر اساس گزارش سپاه قدس طوفان الاقصی زخم عمیقی بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد و شکست اطلاعاتی و امنیتی بزرگی برای رژیم صهیونیستی بود و هدف رژیم صهیونیستی از حمله به غزه انهدام حماس آزادی اسرا و مدیریت نوار غزه بود که هیچ کدام محقق نشده است.

وی تصریح کرد: بر اساس گزارش ارائه شده در کمیسیون؛ رژیم صهیونیستی به دنبال مهار حزب الله برای تامین امنیت مناطق شمالی سرزمین‌های اشغالی است و عملیات‌های امنیتی در این راستا ارزیابی می‌شود. آنها می‌خواهند از عملیات امنیتی در لبنان خسارت‌ها در نوار غزه را جبران کنند و در این مسیر برخی کشور‌های عربی و غربی از جمله آمریکا و اروپا، سنتکام و برخی حکومت‌های مرتجع به رژیم صهیونیستی کمک اطلاعاتی می‌کنند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس تصریح کرد: بر اساس گزارش ارایه شده در کمیسیون، رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۶ به دنبال ترور شهید سیدحسن نصرالله و فرماندهان مقاومت بود و با کمک‌هایی که از حامیان خود گرفت اشراف اطلاعاتی بر رهبران را با استفاده از فناوری‌های پیشرفته به دست آورد.

رضایی بیان کرد: طبق گزارش قرائت شده؛ توان بازدارندگی حزب الله حفظ شده است و آسیب جدی به شورای حزب الله لبنان وارد نشده است و عملیات‌های حزب‌الله متوقف نخواهد شد و سازمان رزم حزب الله نیز مشکلی برای عملیات ندارد.

وی افزود: در بخش دیگری از جلسه مسئولین وزارت خارجه تحلیلی از شرایط کشور و اقدامات وزارت امور خارجه در ارتباط با قضایای اخیر ارائه کردند و اعضای کمیسیون هم مطالب خود را از جمله برنامه‌ریزی برای عدم تکرار حوادثی نظیر ترور سید حسن مطرح و خواستار رسیدگی به وضعیت لبنان شدند. همچین اعضای کمیسیون حمایت قاطعانه خود را از مقاومت اسلامی لبنان بیان کردند و بر تقویت روحیه رزمندگان مقاومت تاکید نمودند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.