سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشگاه‌ها به سمت آموزش‌های کاربردی هدایت شوند

رئیس دانشگاه پیام‌نور کشور گفت: افتتاح پژوهشکده آموزش‌های کاربردی دانشگاه پیام‌نور شیراز حرکتی جهت پرورش نسل جدید دانشگاه‌ها است تا دانشجویان و دانشگاه به سمت آموزش‌های کاربردی هدایت شوند.

ابراهیم تقی‌زاده در افتتاح پژوهشکده آموزش‌های کاربردی دانشگاه پیام‌نور شیراز، ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله در پی حملات گسترده رژیم صهیونیستی به منطقه «ضاحیه» بیروت لبنان، اظهار داشت: بی‌شک شهادت این مجاهد نستوه، برگ زرینی بر دفتر افتخارات اسلام و مقاومت بوده و نام ایشان در تاریخ جاویدان و راه پرافتخارش همچنان ادامه خواهد یافت.

او با اشاره به افتتاح پژوهشکده تعلیم و تربیت و آموزش‌های کاربردی گفت: مدت‌ها قبل دانشگاه پیام‌نور فارس آمادگی خود را برای افتتاح این مرکز اعلام کرده بود و توفیق حاصل شد تا در این ایام، این اتفاق بیفتد.

تقی‌زاده تصریح کرد: این قدم حرکتی جهت پرورش نسل پنجم و ششم دانشگاه‌ها است تا دانشجویان و دانشگاه از سمت آموزش رشته‌های نظری به سمت آموزش‌های کاربردی هدایت شوند. 

رئیس دانشگاه پیام‌نور کشور ادامه داد: با توجه به شعار دانشگاه پیام نور مبنی بر «آموزش برای همه، همه وقت، همه جا» در تلاش هستیم تا برای فارغ‌التحصیلان نیز طی گذراندن دوره‌های کاربردی موقعیت‌های شغلی ایجاد کنیم. 

او اظهار کرد: پژوهشکده باید برای حل مشکلات و معضلات گره‌گشا بوده و در موضوعات متعدد کمک‌کننده باشد. امروز در شرایطی قرار داریم که هدایت تحصیلی و مشاوره‌هایی که برای خانواده‌ها و دانشجویان در عرصه‌های تعلیم و تربیت صورت می‌گیرد باید کاربردی و تاثیرگذار باشد. 

تقی‌زاده بیان کرد: مراکز پژوهشی و محیط دانشگاهی با حضور دانشجویان پویاتر، فعال‌تر و نوع نگاه جامعه را نسبت به دانشگاه مثبت و واقع بینانه‌تر می‌کند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان فارس نیز در این مراسم ضمن تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان و محکوم کردن این جنایت وقیحانه رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: این پژوهشکده با زیربنای ۳۵۰ متر و متشکل از ۵ کارگروه با عناوین تعلیم و تربیت و آموزش‌های کاربردی، تعلیم و تربیت و نقد علمی، تعلیم و تربیت و حکمرانی، تعلیم و تربیت و سبک زندگی، تعلیم و تربیت و تحول در علوم انسانی با هدف گسترش آموزش و ایجاد شور و علاقه نسبت به پژوهش، نوآوری و گفتمان‌سازی ایجاد شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.