سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محکومیت جنایت اسرائیل توسط شخصیت‌های افغانستان

پس از ترور سید حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، کاربران فضای مجازی، شخصیت‌ها و چهره‌های برجسته افغانستانی با ارسال پیام‌های تسلیت و غم‌شریکی، حمایت خود را از حزب‌الله اعلام کردند.

در واکنش به ترور ددمنشانه رژیم صهیونیستی به منطقه «ضاحیه»، شهر بیروت لبنان و شهادت مظلومانه «سید حسن نصرالله»، رهبر محبوب و دبیرکل حزب الله لبنان برخی چهره‌ها و شخصیت‌های افغانستان در سراسر جهان طی پیام‌هایی اعلام غم شریکی و تسلیت ارسال و برحمایت خود از حزب‌الله و محکومیت ذات پلید رژیم صهیونیستی تاکید کردند و این جنایت رژیم غاصب را یک اقدام «تروریستی» خواندند.

«لطیف پدرام»، عضو پارلمان و رهبر حزب کنگره ملی افغانستان گفت جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و در لبنان، آیینه‌ی تمام نمای چهره‌ی واقعی امپریالیسم جهانی به سرکردگی آمریکا و شرکای آن می‌باشد. آ‌ن‌چه بر خاورمیانه می‌گذرد اوج بربریت، نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت است. با توجه به این جنایات باز به خود و همراهان و مبارزان حق می‌دهم، که درست بوده است اگر لحظه‌ای نتوانسته‌ایم باور کنیم رژیم‌ها ،احزاب ، جریان ها، دولت‌مردان، رهبران ‌شبکه‌هایی که مورد حمایت امریکا بوده‌اند، در خدمت آمریکا بوده‌اند، آزادی و عدالت واقعی را، به رسم تفنن و تصادف و گذرا هم وجدان کرده باشند. آن چه اکنون در خاورمیانه می‌گذرد لکه‌ ننگ و شرم بر جبین نهادهای امپریالیستی و مدعی حقوق بشر است؛ نمی‌توان «بنی آدم» بود و این جنایات علیه بشریت را محکوم نکرد !

محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان گفت

با کمال تأثر اطلاع یافتم که رهبر مقاومت برحق مردم عزیز و شهید پرور لبنان حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله به شهادت رسیده و به اسلاف شهید و پر افتخارش پیوسته است که موجب اندوه بی پایان گردید.

بدون شک سید سترگ مقاومت نصر الله مایه ثبات، عزت و اسقرار لبنان و پشتوانه عظیم برای مقاومت فلسطین بود و شهادت ایشان صدمه بزرگ برای کل مقاومت منطقه است که جبران آن دشوار است ولی مطمئن هستم که همرزمان آن شهید عزیز بیرق مقاومت را همچنان استوار و در اهتزاز نگه‌می‌دارند.

 اینجانب ضمن اینکه این عمل تروریستی و‌ جنایکارانه رژیم اسرائیل بشدت محکوم نموده مصیبت و ارده را به پیشگاه ولی عصر ارواحنا فداه ، ملت عزیز لبنان و خانواده معظم و بازماندگان تسلیت گفته از خداوند متعال برای شان رضوان و غفران الهی و برای اهل این مصیبت بزرگ صبر جمیل و اجر جزیل مسألت دارم.

شخصیت های همچون معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات،حبیب الله حسام، رئیس شورای اخوت اسلامی در افغانستان،حفیظ‌الله سلطانی»، نماینده مهاجرین اهل سنت در خراسان رضوی، شورای عالی مقاومت ملی برای نجات افغانستان و حزب عدالت و آزادی افغانستان در پیام های جداگانه این مصیبت وارده را به امت اسلامی تسلیت گفتند و جنایت اسرائیل در ترور رهبر حزب الله لبنان را محکوم کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.