سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همراهی شبکه نمایش سیما با مردم مظلوم جنوب لبنان

شبکه نمایش سیما فیلم‌های سینمایی «زخم زیتون»، «سایه‌های شهر»، «آتش پنهان» و «بازگشت به حیفا» را روی آنتن می‌برد.

«زخم زیتون» به کارگردانی محمدرضا آهنج، «سایه‌های شهر» به کارگردانی مرتضی آتش زمزم، «آتش پنهان» به کارگردانی حبیب کاووش و «بازگشت به حیفا» به کارگردانی باسل الخطیب یکشنبه تا چهارشنبه از این شبکه پخش می‌شود.

«زخم زیتون» به کارگردانی محمدرضا آهنج و تهیه کنندگی سید امین پروین حسینی یکشنبه ۸ مهر ساعت ۱۷ روی آنتن نمایش می‌رود.
یاسمین ارنادوط، عدی رعد، سعد حمدان، فیونا فیض، علی طحان شامون، ولید سعدالدین، غرتا عون انجل، حسن حمدان، حسام صباح و انجری ریحان بازیگران فیلم سینمایی «زحم زیتون» هستند.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: یوسف و سلما به همراه دخترشان در یکی از روستا‌های لبنان زندگی می‌کنند. یوسف به صورت پنهانی با گروه مقاومت همکاری دارد و برای اینکه شناخته نشود به صورت یک دست فروش به شهر‌های اطراف می‌رود و اطلاعاتی را برای گروه مقاومت تهیه می‌کند تا اینکه اسرائیلی‌ها به او شک کرده و به خانه‌اش می‌آیند تا او را دستگیر کنند در هنگام دستگیری یوسف، سلما را از...


«سایه‌های شهر» به کارگردانی مرتضی آتش زمزم دوشنبه ۹ مهر ماه ساعت ۱۷ پخش می‌شود.
 در این فیلم مجدی مشموشی، کارتیا کعده، نعمه بدوی، پولین حداد، سمیر ابوسعید، عفیف شیا، علی منیمنه، نغم ابوشدیدی، مارون شرفان، حسین مهری و... به ایفای نقش پرداختند.
«سایه‌های شهر» روایتگر زن جوانی است که به همسری یکی از کارمندان سفارت لبنان در ایران درآمده است، جاسوسان رژیم صهیونیستی برای رسیدن به اهداف تبلیغی خود برای انتقال مقداری اورانیوم به ایران و گرفتن بهانه زن جوان را در فرودگاه بیروت ربوده و شرط آزادی وی را انتقال چمدان حاوی اورانیوم به ایران توسط همسر لبنانی وی اعلام می‌کنند که این درخواست حوادثی را به دنبال دارد.

فیلم «آتش پنهان» محصول سال ۱۳۶۹ که توسط حبیب کاووش کارگردانی شده است، سه شنبه ۱۰ مهر ماه ساعت ۱۷ از شبکه نمایش پخش می‌شود.
از بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان معصومه تقی پور، محمود مقامی و محمدرضا حقگو را نام برد.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: ژاکوب، یهودی لبنانی الاصل، در یک میهمانی، به همراه تعدادی از نزدیکانش به دست گروهی که به لباس رزمندگان فلسطینی درآمده اند کشته می‌شود. خواهر و دختر ژاکوب، سارا، از این حمله جان سالم به درمی برند. رزمندگان فلسطینی که درمی یابند هدف صهیونیست‌ها از این ماجرا برانگیختن افکار عمومی علیه مبارزه آنها است مسببان اصلی واقعه را افشا می‌کنند و...

«بازگشت به حیفا» به کارگردانی باسل الخطیب و تهیه کنندگی قاسم حول، ۱۱ مهر ماه چهارشنبه ساعت ۱۷ روی آنتن می‌رود.
سامر المصری، تولین البکری و ماحر طبیبی در فیلم سینمایی «بازگشت به حیفا» بازی کرده‌اند.
در این فیلم، شهر حیفا در سال ۱۹۴۸ مورد هجوم صهیونیست‌ها قرار می‌گیرد و یهودیان جای فلسطین‌ها را می‌گیرند. زوجی یهودی، کودکی فلسطینی را که در جریان حمله به اسرائیل جامانده بزرگ می‌کنند. اما قاسم یکی از اقوام این کودک از مبارزین فلسطینی است که به دنبال بازگرداندن این کودک به والدینش است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.