سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میقاتی: احتمالا یک میلیون لبنانی در اثر حملات اسرائیل آواره شوند

نخست‌وزیر لبنان می‌گوید ممکن است تا یک میلیون نفر در اثر حملات اسرائیل آواره شوند.

نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان در نشست اضطراری کابینه در بیروت از احتمال آوارگی یک میلیون نفر از مردم لبنان در پی حملات جنایتکارانه اسرائیل به این کشور خبر داد

نخست وزیر لبنان گفت: «تعداد آوارگان می‌تواند به یک میلیون نفر برسد. تخلیه گسترده از جنوب و منطقه بقاع در شرق لبنان را فراموش نکنیم. این بزرگترین آوارگی مردم لبنان است که ممکن است در این کشور اتفاق افتاده باشد.

میقاتی در پاسخ به سوالی درباره تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها گفت که لبنان «گزینه‌ای جز راه حل دیپلماتیک» ندارد.

وزیر اطلاع رسانی لبنان: تلاش‌های دیپلماتیک برای آتش‌بس با اسرائیل در حال انجام است

در همین حال، زیاد مکاری، وزیر اطلاع رسانی لبنان گفت تلاش‌های دیپلماتیک برای آتش بس با اسرائیل هنوز در جریان است.مسلم است که دولت لبنان خواهان آتش‌بس است و همه می‌دانند که نتانیاهو بر اساس فرضیه آتش‌بس به نیویورک رفت، اما تصمیم به ترور سید نصرالله گرفته شد.

وی افزود: تلاش‌های دیپلماتیک برای دستیابی به آتش بس ادامه دارد. نخست وزیر کوتاه نمی‌آید، اما موضوع به این راحتی نیست.

حداقل ۱۶۴۰ نفر از ۸ اکتبر در لبنان شهید شده اند که ۱۰۴ کودک و ۱۹۴ زن هستند که اکثریت آنها در حملات اسرائیل در دو هفته گذشته بوده است.

حملات تجاوزکارانه اشغالگران به بیروت در طول جمعه شب ادامه یافت و چند منطقه دیگر در ضاحیه جنوبی این شهر هدف قرار گرفت. بر اثر این حملات «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان و تعدادی از نیرو‌های مقاومت به شهادت رسیدند. جنبش حزب‌الله در بیانیه خود تاکید کرده است که «به جهاد خود در مقابله با دشمن ادامه می‌دهد».

مترجم: پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.